Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић 1. октобра је оценила да је то велики дан за предузетништво у Србији јер се привреди, с обзиром на увођење еУправе, више не може наметнути обавеза коришћења печата, а за младе почетнике и почетнице у бизнису ступила је на снагу мера ослобађања од пореза у првој години пословања.
Брнабић је у Народном музеју, на отварању конференције “Ка администрацији без сувишних папира” на којој су обележена та два постигнућа, истакла да је за конкурентност наше привреде, од које последично зависе и конкурентност друштва, радна места и плате, важно да се буде ефикаснији, бржи, транспарентнији, те да је управо зато еУправа један од првих приоритета.
Она је навела да је следећи корак електронско архивирање, и изразила наду да ће Влада до краја године парламенту предложити закон о електронском архивирању, који ће ступити на снагу од јануара 2019. године.
Печат коначно одлази у историју. У 21. веку, њему нигде другде и није место осим у музеју, подвукла је премијерка.
Она је објаснила да ће државна управа још неко време наставити да користи печат, изразивши уверење да ће ослобађање привреде од употребе печата показати и државној управи да јој то није потребно.
Председница Владе је посебно нагласила да ће предузетници/е моћи да се обрате надлежнима на имејл адресу ukidanje.pecata@gov.rs и пријаве уколико им је неко, у било којој институцији, тражио печат, а биће успостављен и контакт-центар за исту намену.
Брнабић је указала и на значај мере да у првој години пословања млади предузетници/е, који су завршили средњу школу или факултет или људи који су више од шест месеци на евиденцији Националне службе за запошљавање, а оснују фирму са највише до девет запослених, не плаћају порезе и доприносе на зараде.
Амбасадор Велике Британије у Србији Денис Киф указао је на то да једна државна институција има и до 20 милиона страница докумената, због чега страда шума од 1.300 стабала.
Трошкови за управљање тим документима износе милион евра, док приближно 100.000 евра треба издвојити за њихово одржавање и складиштење, прецизирао је он и подсетио на то да је Велика Британија издвојила 5,2 милиона евра за развој еУправе у Србији, што је чини највећим међународним донатором у тој области.
Према његовим речима, заједнички циљ јесте стварање транспарентне, ефикасне јавне управе у служби грађана/ки и привреде, као и унапређење услуга које штеде време и новац и грађанима/кама и привреди.
Председник Савеза за еУправу NALED-а Жељко Томић истакао је да је истраживање Европске комисије показало да 95 одсто послова који грађани/ке и привреда обављају међу собом и пред државним органима не захтевају физичко присуство и да је зато решење у еУправи која је базирана на размени података, а не докумената.
Томић је објаснио да еУправа значи пружање услуга које су транспарентне и ефикасније, што доноси 50 одсто уштеде у времену и новцу, а смањује корупцију.
Он је напоменуо да је еЗУП омогућио да институције саме размењују податке из њихових евиденција, што је грађанима и грађанкама до сада уштедело више од 500.000 сати “рада за државу”, односно 57 година чекања у редовима.
Кроз анализу 39 прописа, који регулишу најчешће пословне процесе привреде и институција, попут вођења пословних књига, фактурисање и друго, утврђено је да је потребно да се измени још 22 прописа – 10 закона и 12 подзаконских аката, како би се избрисали реликти бирократије, као што су оригинал, фотокопија, подношење доказа о уплати, прецизирао је Томић.
Током конференције, млада предузетница Јелена Јовић проверила је како функционише еУправа и регистровала своју фирму за маркетинг преко Портала за привредне регистре.
Изложбом печатњака и печата Србије од XIX века до данас, која ће бити организована у атријуму Народног музеја, на симболичан начин биће приказан “одлазак печата у историју”.
Конференцију су организовали Влада Србије, Амбасада Уједињеног Краљевства у Србији и Национална алијанса за локални економски развој (NALED).
Извор: www.srbija.gov.rs
Оставите коментар