Коалиција за доброчинство и Српски филантропски форум обележили су четврти по реду Национални дан давања (НДД), уз подршку Америчке агенције за међународни развој (USAID), одајући признања компанијама (34), организацијама цивилног друштва (12) и медијским кућама (12) које су дале најзначајнији допринос кампањи „Спасимо храну, спасимо хуманост“ или су подржале појединачне иницијативе у оквиру кампање.
„Овогодишња тема повећања донација хране и смањења бацања хране потпуно је у складу са америчким вредностима и обичајима које свакодневно практикујемо и негујемо”, рекао је Ентони Годфри, амбасадор САД у Србији.
Компаније које су добиле признања су подржале Национални дан давања и кампању великодушним новчаним донацијама и/или донацијама у храни које ће бити подељене у виду пакета основних намирница најугроженијим грађанима у Србији. Многе од ових организација и компанија су такође подржале кампању уступајући свој медијски простор како би потпомогле ширење порука и подизање свести грађана о проблему бацања хране. Као део кампање заговарања, представници медија су припремали храну са познатим куварима и ресторанима која је била подељена угроженима, док су неке компаније позвале своје запослене да прикупе донације у храни како би дали допринос овој иницијативи.
И док се очекује да ће у оквиру ове кампање бити сакупљено довољно хране да задовољи основне потребе хиљада грађана у наредних неколико месеци, главни циљ је осигурати да у будућности донације хране постану поуздан извор основних намирница онима којима су неопходне.
„Мудри људи су рекли да нам живот пружа онолико колико смо спремни да пружимо другима и да је богат само онај човек који може и жели да помогне другима. Управо на тим принципима заједно стварамо боље, хумано и солидарно друштво”, рекла је Дарија Кисић Тепавчевић, министарка за рад, запошљавање, борачка и социјална питања.
Кампања ће трајати до средине новембра, за случај да остале заинтересоване компаније и организације желе да се укључе и допринесу.
Током догађаја у Задужбини Илије М. Коларца такође су биле представљене слике пет студената Факултета примењених уметности. Ова дела младих уметника ће бити поклоњена одабраним компанијама које су пружиле изузетну подршку кампањи.
Док у Србији 480.000 људи живи на граници апсолутног сиромаштва, према проценама у нашој земљи се баца два милиона килограма хране дневно. Упркос томе што се храна све више донира, а произвођачи хране и трговци желе да донирају вишкове хране народним кухињама, банкама хране и добротворним организацијама, количина хране која се донира и даље чини само мали део у укупном вишку јестиве хране доступне у Србији. Према анализи коју су спровели Форум за одговорно пословање и Коалиција за доброчинство, донације хране у Србији би могле да буду увећане на годишњем нивоу за вредност од близу 160 милиона динара (на укупно 700 милиона динара), уколико би био укинут ПДВ на донације хране.
„Нама је посебно драго што се ове године прикључио и подржао Национални дан давања овако велики број организација из различитих сектора пословања, то показује да смо заједно јачи. Ипак, најзначајнији помак у решавању овог проблема би био направљен ако бисмо успели да најзад решимо питање укидања ПДВ-а на донације хране”, рекао је Веран Матић, извршни директор Српског филантропског форума.
Списак свих компанија, организација цивилног друштва и медија који су добили признања за допринос кампањи доступан је на овом линку. За више информација о кампањи можете да посетите веб сајт spasimohranu.rs.
Национални дан давања и кампања „Спасимо храну, спасимо хуманост“ се реализују у склопу Пројекта за унапређење оквира за давање, који подржава Америчка агенција за међународни развој (USAID), а који спроводи Коалиција за доброчинство, на челу са Фондацијом „Ана и Владе Дивац”. Остали чланови Коалиције су Траг фондација, Catalyst Balkans, СМАРТ Колектив, Српски филантропски форум, Форум за одговорно пословање и Привредна комора Србије.
Извор: givingbalkans.org
Оставите коментар