Породично имање Мирјана Новаковић претвара у образовни центар Срема намењен деци са посебним потребама. Око 300 деце обучава се за рад у кући и пољу.
ОГРОМНО двориште и два јутра земље, власница “Салаша 65″ Мирјана Новаковић претвара у учионице под ведрим небом. Овде ће 150 деце са посебним потребама из Старе Пазове и Пећинаца и 180 из Сремске Митровице учити да обављају најједноставније послове на пољопривредном имању, у кући, остваривати контакт са природом и животињама. Биће то радна терапија која би требало да ову децу оспособи за свакодневне животне изазове. Пројекти су наишли на подршку неколико министарстава Владе Србије, Града као и основних и средњих школа Срема у којима се образују деца са посебним потребама.
– Шта има лепше него помоћи деци, поготово таквој деци – каже Мирјана Новаковић.
Очево имање, “Салаш 65″ на самом уласку у град, годинама је брижно одржавала и неговала. Велико двориште пуно цвећа и украсног девећа, у кући предмети музејске вредности, а из гумна, краве, коњи, свиње мангулице кокошке “белке”… Мало даље, неких тридесетак метара, воћњак и оранице.
– Салаш од 700 квадратних метара и два јутра ораница идеално је место да ова деца добију комплетну практичну обуку за рад око кућних послова, о ратарству, сточарству или воћарству – самоуверена гура овај програм Мирјана.
Пројекти Инклузионо-едукативно-креативног центра, званичан назив центра, већ су прихватили од Министарства за рад и социјалну политику Владе Србије, Покрајински секретаријат за социјалну политику и Покрајински секретаријат за привреду.
– Прво почиње реализација пројеката везаних за уређење вртног дела. Изградња леја, прилагођених потребама овој деци, за узгој повртарских и ратарских култура, а затим пројекат изградње мањежа намењеног узгоју коња. Рибњак, са могућношћу пецања, употпуниће радну терапију малишана – открива Мирјана како код деца посебно интересовање влада за изградњу рибњака.
И ПАНСИОН
ПРОБЛЕМ збрињавања деце у ситуацији када је старатељ дуже или краће одсутан све је израженији. Дневни боравак “Предах центар” који би требало да заживи на салашу треба да донесе олакшање како старатељима, најчешће родитељима, тако и самој деци.
ПОДРШКА ЂАКА
ОДАВНО ђаци школе “Радивој Поповић” посећују Мирјану и имање. Зато су идеју изградње Инклузионо-едукативно-креативног центра са одушевљењем прихватили. Сада се нуде за “мајсторе” или “надзорнике” у извођењу појединих радова.
Извор: Вечерње новости
Оставите коментар