Центар за позитиван развој деце и омладине (ЦЕПОРА) објавио је публикацију „Промоција и уважавање различитости и равноправности у школском окружењу у циљу превенције говора мржње и дискриминације код младих: случај београдске општине Стари град“, насталу у оквиру пројекта „Промоција различитости и равноправности у Србији”, који је део заједничког програма Европске уније и Савета Европе (Horizontal Facility II, 2019-2022).
Сама публикација организована је око тема које су од значаја за разумевање позиције младих (ученика и ученица средњих школа) и њихових ставова и искустава у погледу говора мржње и дискриминације. Кроз публикацију су обрађене теме интеркултуралног образовања, школске културе, школске климе, културалних компетенција наставника и наставница, културалне осетљивости ученика и ученица и говора мржње и дискриминације. У оквиру сваког поглавља дате су препоруке засноване на резултатима истраживања које је спроведено у оквиру пројекта на територији Градске општине Стари град, а на самом крају публикације сумирани су кључни налази од значаја за израду нове Стратегије превенције и заштите од дискриминације.
Кроз давање значајних увида у актуелно стање у погледу функционисања школа по питању школске културе, школске климе и компетенција наставника и наставница у домену културалне компетентности, односно поштовања различитости, омогућава се увођење мера које су усмерене на вишеслојни приступ оснаживању школа и школског колектива да се носе са темама од значаја за саму Стратегију превенције и заштите од дискриминације. Додатно, публикација доноси директан увид у ставове самих ученика и ученица – младих по питању говора мржње, дискриминације и равноправности, што омогућава инкорпорацију већег броја мера у Стратегију које могу бити директно усмерене на саме ученике и ученице, а које ће допринети превенцији дискриминације и говора мржње у школском окружењу и подстицати неговање различитости и равноправности.
Публикација је намењена наставницима и наставницама, стручном особљу школе, директорима и директоркама, као и другим актерима који кроз дефинисање јавних политика обликују образовно-васпитни систем. Поред тога, ова публикација може представљати значајан ресурс за разумевање контекстуалног, релационог и индивидуалног нивоа неговања различитости и рада на превенцији говора мржње и дискриминације међу младима кроз акције на сва три нивоа „живота“ школе.
Извор: rc.gradjanske.org
Оставите коментар