Регионални пројекат „Иницијатива за смањивање неједнакости у образовању“ (енгл. Action for Reducing Inequalities in Education – ARISE), који се спроводи у Албанији, Босни и Херцеговини, Косову*, Северној Македонији, Србији и Турској, бави се питањима социјалног укључивања ученика са ниским социо-економским статусом (СЕС).
Један од неколико начина на који пројекат жели да унапреди положај ученика са ниским СЕС-ом јесте деловање на нивоу политика, кроз заговарање и вођење конструктивног дијалога са националним владама, као и кроз подизање свести међу кључним актерима у образовању.
У том погледу, партнери из конзорцијума пројекта спровели су истраживање и анализу политика у области образовања, социјалне и здравствене заштите и на основу тога израдили националне извештаје који дају преглед постојећих политика и тренутних показатеља који доприносе праведности, главних препрека за ученике ниског СЕС-а, као и закључке и препоруке у циљу унапређења праведности у образовном систему.
Центар за образовне политике израдио је Национални извештај за Србију који је доступан на српском и енглеском језику.
Поред извештаја, израђен је и приказ практичних политика који представља преглед најважнијих доступних података о сиромаштву деце и младих у Србији, деце из осетљивих група, ефектима сиромаштва на постигнућа ученика према PISA истраживању, главним препрекама за остваривање праведности у образовању, препорукама за њихово превазилажење а издвојен је и пример мере из образовне политике која доприноси остваривању праведности у образовном систему.
Приказ практичних политика је доступан на српском и енглеском језику.
Извештаји и прикази практичних политика других учесница пројекта биће објављени на ARISE сајту.
Извор: www.cep.edu.rs
Оставите коментар