Фондација Темпус – EPALE национални тим за подршку одржао је трећу по реду националну конференцију EPALE мреже у Србији „Методе и технике развоја кључних компетенција у образовању одраслих“ 16. октобра 2019. године у Београду.
Више од 130 наставника и наставница у основном образовању одраслих, професора/ки средњих школа и високошколских институција, представника/ца удружења и организација цивилног друштва, школа страних језика, јавне управе и свих осталих који се баве образовањем одраслих, присуствовало је догађају који је за циљ имао покретање дискусије о значају развоја кључних компетенција у систему основног образовања одраслих, као и дискусије о ефикасним методама и техникама у раду са одраслима.
Конференцију су отворили су Александар Пајић, испред Министарства просвете, науке и технолошког развоја, и Марија Филиповић-Ожеговић, управитељица Фондације Темпус. Прва тема у пленарном излагању тицала се кључних појмова у стицању базичних вештина, коју је изложио Томаш Харангозо, главни уредник Европске мреже за базичне вештине – EBSN. Затим је на тему метода и техника за развој међупредметних компетенција у основном образовању одраслих говорила Александра Пејатовић, редовна професорка на Филозофском факултету у Београду. Пленарни део конференције закључила је Лоранс Мартен, управитељица Асоцијације за промоцију ознаке за персонализовани педагошки приступ (APP) из Француске, која је говорила о персонализованом приступу у развоју кључних компетенција.
Након пленарног дела, учесници/е су имали прилике да учествују на једној од три паралелне радионице које су се бавиле темама персонализованог приступа у раду са одраслима, пројектно-оријентисане наставе у циљу развоја кључних компетенција и значаја рада школског тима у развоју међупредметних компетенција.
Снимак пленарног дела конференције и пратеће презентације можете пронаћи у EPALE групи „Наставне методе у раду са одраслим полазницима” (потребно је бити улогован са својим профилом на EPALE и кликнути на Subscribe to group), односно на следећим линковима:
- Кључни појмови у стицању базичних вештина и како ресурси доступни на EPALE могу да се искористе за развој политика и праксе – Томаш Харангозо (ЕНГ)
- Методе и технике за развој међупредметних компетенција у основном образовању одраслих – Александра Пејатовић (СРП)
- Персонализовани приступ у развоју кључних компетенција код одраслих полазника – пример из праксе, APP ознака – Лоранс Мартен (ЕНГ).
Извор: erasmusplus.rs
Оставите коментар