Фондација Темпус – Eurydice мрежа је у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја организовала конференцију „Дигиталне компетенције у иницијалном образовању наставника“ 4. јула 2019. године у Београду.
Конференцији је присуствовало око 100 учесника и учесница са високошколских и других установа и организација у Србији. Учесници/е из земље и иностранства су у пленарном делу говорили о промени начина на који подучавамо и учимо у дигиталној ери и о потреби интегрисања дигиталних компетенција у иницијално образовање наставника/ца.
Представљена је и нова Eurydice публикација „Дигитално образовање у школама у Европи” која ће бити објављена на јесен.
Други део конференције био је посвећен раду у мањим групама, чији је фокус био на томе како мењати стандарде за иницијално образовање наставника и наставница, које компетенције треба да имају будући наставници/е, како интегрисати дигиталне компетенције у ППМ предмете (психолошке, педагошке и методичке дисциплине) и које компетенције треба да имају рецензенти/киње који оцењују програме за образовање наставника/ца. Такође је било речи о томе да ли студенти и студенткиње треба да упознају током студија шта су MOOC-ови и да ли треба да имају обавезни или изборни предмет за образовни софтвер.
Презентације и материјали са догађаја доступни су овде:
- Повратак у будућност – промена начина на који подучавамо и учимо у дигиталној ери (.pdf) – проф. Карл Ројл, Универзитет у Вулверхемптону, Велика Британија
- Eurydice студија: Дигитално образовање у школама у Европи (.pdf) – Ања Буржуа – EACEA – Eurydice, Брисел, Белгија
- Интегрисање дигиталних компетенција у иницијално образовање наставника (.pdf)– проф. Сара Хејз, Универзитет у Вулверхемптону, Велика Британија и проф. Петар Јандрић, Техничко велеучилиште Загреб и Свеучилиште у Загребу
- Оквир дигиталних компетенција- наставник за дигитално доба (.pdf)
- DigComp
- DigCompEdu
Фотографије са догађаја можете погледати на Facebook страници Фондације Темпус.
Извор: erasmusplus.rs
Оставите коментар