У среду, 8. јула 2020. године, одржан је други онлајн сусрет саветника спољних сарадника, стручних сарадника, чланова Мреже подршке инклузивном образовању, као и представника UNICEF-а и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, на којем су размењене инспиративне наставне праксе настале током учења на даљину организованог због пандемије вируса COVID-19.
У вебинар, који је организован у сарадњи са Канцеларијом UNICEF-а за Србију, укључило се 130 учесника, а процес учења и наставе током пандемије је представио двадесет један наставник из основних и средњих школа из целе Србије.
Било је речи о примени и могућностима образовних платформи и дигиталних алата током учења на даљину, начину на који су организовани онлајн групни рад, пројекте учења, ваннаствне активности. Практичари су разменили искуства о формативном оцењивању и мотивисању ученика за рад и саморегулисано учење, као и о томе на који начин су укључивали родитеље и ресурсе за учење које су ученици имали у свом окружењу, али и о хоризонталној размени као подршци наставницима за организовање наставе у дигиталном окружењу. Сви су се сагласили да је учење на даљину допринело да боље упознају ученике, да изграде поверење и успоставе праву заједницу учења наставника, ученика и родитеља.
Снимак вебинара, презентације и описи инспиративне праксе ускоро ће бити доступни путем PIR платформе, као и „LearnIn“ приручник за наставнике у кризним ситуацијама – Модул 1, који је објавила Регионална канцеларија UNICEF-а.
„LearnIn“ иницијатива UNICEF регионалне канцеларије из Женеве у партнерству са Педагошким универзитетом из Цириха и у сарадњи са „LabXchange“ онлајн заједницом Факултета науке и уметности Харвард и Институтом CRI из Париза, има за циљ развој онлајн професионалне заједнице наставника која ће подржати наставнике, родитеље и ученике у процесу целоживотног учења. „LearnIn“ омогућава квалитетне, персонализоване и културолошки релевантне прилике за учење у дигиталном окружењу, подржавајући сарадњу и дељење искуства на свим нивоима.
Све информације о иницијативи могу се наћи на адреси learnin.info.
„LearnIn“ омогућава креирање персонализованог учења на основу личних приоритета и потреба. Циљ је да се подржи учење прилагођено сваком појединцу, који ће моћи да прати своја постигнућа, поставља нове циљеве и учествује у различитим пројектима и заједницама учења. Кроз прикупљање материјала из постојећих образовних ресурса или кроз креирање нових садржаја у оквиру ове иницијативе настали су приручници за школе и наставнике који се баве следећим темама:
- Подршка учењу деце и младих током COVID кризе
- Планирање подршке ученицима при повратку у школу
- Развој персонализованих путања учења по повратку у школу.
Наредни сусрети су планирани за 21. август и 16. септембар 2020. године. Уколико желите да се укључите, пријавите се путем имејл адресе inkluzija@mpn.gov.rs.
Извор: www.mpn.gov.rs
Оставите коментар