Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Одржан округли сто о важности глобалног образовања за младе

Објављено 23.11.2016.

globalno_obrazovanjeУ склопу обележавања Недеље глобалног образовања (12-20. новембар 2016.) у петак, 18. новембра, у ЕУ инфо центру одржан је округли сто „Важност промоције глобалног образовања међу младима”.

Колико су данас млади у Србији упознати са принципима глобалног образовања и колико је оно важно како би по својим знањима, способностима и ставовима млади постали грађани света, била је тема овог скупа. Са становишта неформалног образовања, на ову тему говорила је Снежана Клашња, помоћница министра за омладину, посебно истичићи улогу и значај програма Млади су закон јер подстиче младе на удруживање и друштвени активизам како би реализовали мале иницијативе мењајући на боље квалитет живота младих у локалним заједницама. Снежана Марковић, помоћница министра за средње образовање говорила је о начинима на који се у школама усвајању знања, ставови и вештине за глобално грађанство, пре свега кроз међупредметни приступ и развој међупредметних компетенција. На округлом столу су учествовали и Миомир Рајчевић из Медијског едукативног центра, Маријана Родић из Центра за омладински рад, Милена Стошић, специјална представница председавајућег ОЕБС-а за младе и безбедност, и Татјана Николић, чланица Управног одбора Кровне организације младих Србије. У дискусији која је уследила, учествовали су млади из средње школе Артимедиа и Уније средњошколаца Србије.

Недеља глобалног образовања представља европски догађај посвећен унапређењу свести о важности глобалног образовања. У току ове недеље млади и њихови наставници се охрабрују да спроводе пројекте на тему глобалног образовања у својим школама и омладинским организацијама, подстичу на размишљање о питањима глобализације и превазилажења неједнакости у својим срединама. Сваке године Недеља се обележава под заједничким слоганом, а слоган за 2016. годину је „Заједничким снагама ка изградњи мира” (Acting together for a World of Peace). Глобално образовање је оно које људима отвара видике за реалности глобализованог света и подстиче их да учине колико могу да свет буде место веће правде, једнакости и људских права за све.

Округли сто организовали су  Министарство омладине и спорта, Медијски едукативни центар и Кровна организација младих Србије, а уз подршку ЕУ инфо центра.

Извор: www.mos.gov.rs

***

Глобално образовање

Глобално образовање је перспектива која настаје из чињенице да савремени људи живе и међусобно делују у све више глобализованом свету. За образовање је кључно да пружа учесницима могућност и способност да разматрају и деле сопствене видике и улоге у оквиру глобалног, међуповезаног друштва друштва, као и да разумеју и дискутују о комплексним односима између заједничких друштвених, еколошких, политичких  и економских питања, како би из тог извели нове начине размишљања и деловања. Међутим, глобално образовање не треба представљати као приступ који ћемо сви прихватити некритички, с обзиром да већ знамо да постоје дилеме, тензије, сумње и различите пецепције у процесу образовања када се бавимо глобалним питањима.

Глобално образовање састоји се из три главне фазе трансформативног учења:

  • анализа тренутне ситуације у свету
  • визија тога како би могла да изгледа алтернатива доминантном моделу
  • процес промене одговорног светског грађанина.

Глобално образовање као трансформативно учење нуди начин да се направе промене на локалним нивоима како би се утицало на глобалне, у смислу развоја грађанства кроз партиципативне стратегије и методе, како би људи научили кроз преузимање одговорности које не могу бити остављене само властима и другим доносиоцима одлука.

Циљ глобалног образовања је да омогући ученицима да разумеју светска питања, док их истовремено обогаћује знањем, вештинама, вредностима и ставовима пожељним за сваког грађанина како би се суочио за светским проблемима. Глобално образовање одговара савременим покретима за иновацију наставних програма  у различитим земљама које охрабрују флексибилнију и отворенију перспективу примењујући нов садржај и користећи активне методе и нове ресурсе.  Глобално образовање обједињује све педагошке концепте у вези са стварностима данашњег света и омогућава људима да развију знање, вештине, вредности и ставове неопходне за обезбеђивање праведног, одрживог света у коме свако има право да испуни свој потенцијал.

Методологија глобалног образовања мора бити у вези са реалностима света. То значи да се она пре свега заснива на реалности, контекстима и потребама групе за учење, затим на реалности локалног друштва које окружује ту групу, те на реалности глобалног друштва које утиче на локалне реалности и на њихове узајамне односе. То захтева прво појашњавање свих концепта, а затим коришћење широког спектра ресурса, прилагођених различитим капацитетима и карактеристикама група (тј. године, знање језика, културна позадина и физичке способности) и повезаних са стиловима учења.

За успешно спровођење глобалног образовања неохподно је постојање едукатора који сходно својим знањима, вештинама и идејама развијају нове методе учења које одоварају изазовима данашњег времена.

Извор : Смернице за глобално образовање, Центар Север-Југ Савета Европе

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]