Центар за вођење каријере и саветовање Београдске отворене школе спровео је истраживање о употреби компјутерских игара за учење у оквиру пројекта “Озбиљне игре за друштвене и креативне компетенције“, а истраживачке резултате је представио у Националном извештају за Србију (Квантитативна и квалитативна анализа), који је припремљен на основу финалне верзије извештаја о употреби компјутерских игара за учење. Носилац пројекта је Универзитет у Пловдиву (Бугарска), а делимично га финансира Европска унија кроз програм „Целоживотно учење“.
Пројекат „Озбиљне игре за друштвене и креативне компетенције“ састоји се од 7 радних пакета. Документ “Кванитативна и квалитативна анализа” израђен је у оквиру радног пакета 2 (Анализа и истраживање) и представља интегративни део пројектног циклуса. Циљ радног пакета 2 био је прикупљање релевантних емпиријских података у вези са компјутерским играма за учење, које доприносе развоју социјалних компетенција и креативности код адолесцената са потешкодама у учењу и младих из других непривилегованих група.
Истраживање о употреби компјутерских игара за учење у Србији спровео је Центар за вођење каријере и саветовање Београдске отворене школе. Поред Србије, истраживање су спровели и партнери на пројекту из Аустрије, Бугарске, Белгије, Литваније, Турске и Велике Британије.
Истраживање је спроведено како би се боље разумео утицај компјутерских игара за учење на младе са потешкодама у учењу и младе из других непривилегованих група. Добијени резултати у овом емпиријском истраживању биће коришћени као смернице за израду сценарија за будући развој образовних 3D симулација предвиђених пројектом.
Реализацију и спровођење Истраживања у Србији подржали су Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије, Прво српско друштво за дислексију из Београда и Специјална основна и средња школа “9. мај” из Зрењанина.
Општи циљ пројекта је развијање практичних знања кроз:
– Упознавање са потребама и вештинама крајњих корисника компјутерских игара за учење у погледу ИКТ-а и развијање социјалних компетенција;
– Развијање компјутерских игара за учење како би се унапредиле социјалне компетенције и креативност адолесцената са благим потешкоћама у учењу (у циљу повећања њихове
запошљливости).
Поступак истраживања био је спроведен путем онлајн упитника (упитник за заинтересоване стране и упитник за кориснике) и интервјуа реализованих кроз фокус групе, вођене на основу упитника. Упитник за заинтересоване стране био је намењен професионалцима/тренерима/фацилитаторима који раде са адолесцентима са потешкоћама у учењу и/или младима из других непривилегованих група, родитељима особа са потешкоћама у учењу, пружаоцима социјалних и образовних услуга и представницима неких других заинтересованих страна. Упитник за кориснике попуњавале су младе особе са потешкоћама у учењу или млади из непривилегованих група.
На основу резултата добијених у истраживању, може се закључити да 75% испитаника користи компјутерске игре на неки начин. Иако већина испитаника има приступ компјутерским играма, сваки седми учесник се изјаснио да има проблема при употреби неке од платформи за играње игара. Иако је раширена употреба компјутерских игара, истраживање је показало да познавање и употреба компјутерских игара за учење није веома распрострањена. Све три високо оцењене подкомпоненте (мотивација, самоефикасност, способност решавања проблема) се уједно оцењују као значајне за развој меких вештина. Ове вештине потребне су за успешно праћење изазова тржишта рада и помажу запошљивост и очување посла.
Добијени истраживачки подаци су показали да наставници и искуснији професионалци (педагози, социјални радници) имају тенденцију да оцењују ефикасност и ефективност образовних компјутерских игара нижом оценом него представници других заинтересованих страна и млађе колеге. Због тога је у оквиру процеса развоја компјутерских игара за учење, поред фокуса на садржаје (сценарио) игре, потребно радити и на мотивацији наставника (посебно старијих) да користе образовне компјутерске игре за припрему младих за тржиште рада и тражење посла.
Оставите коментар