Представљамо документ “Оквир за праћење инклузивног образовања у Србији”, који је припремљен како би Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања добили подршку за објективно праћење напретка у области инклузивног образовања, а у циљу даљег спровођења и унапређења инклузивног образовања у Србији на основу прикупљених података.
Документ садржи Оквир за праћење инклузивног образовања у Србији, разрађен на три нивоа (националном, општинском и школском), дефинисане индикаторе и, где год је то било могуће, садашње и/или очекиване вредности индикатора; садржи и смернице за израду инструмената уз илустрацију неколико разрађених инструмената којима се региструје сплет индикатора.
Поред самог оквира документ садржи и преглед ослонаца за израду Оквира – преглед развоја инклузивног образовања у Србији кроз пројекте, политике, институционални и законски оквир и ресурсе који су кроз разноврсне активности створени до сада и могу да се ставе у функцију ваљаног праћења инклузивног образовања и његовог даљег унапређивања.
Такође, документ садржи и преглед досадашњих истраживања инклузивног образовања код нас, с посебним освртом на методологију употребљену у истраживањима. Дат је и детаљан преглед истраживања, укључујући и њихове резултате који указују на стање инклузивног образовања у Србији у периоду 2008‒2013. Коначно, документ садржи и примере добре праксе проистекле из компаративне анализе начина на који се инклузивно образовање прати у пет одабраних земаља, у којима је и пракса инклузивног образовања и пракса редовног праћења образовања добро утемељена.
Оквир за праћење инклузивног образовања у Србији настао је као резултат заједничке иницијативе Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва, UNICEF-а, Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Фондације за отворено друштво и Института за психологију.
Документу можете приступити овде:
Оставите коментар