У циљу унапређивања инклузивне праксе у Србији, Мрежа подршке инклузивном образовању, UNICEF и Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије позивају заинтересоване васпитаче, учитеље, наставнике, директоре и стручне сараднике да приложе примере из праксе који показују на који начин су образовне установе пружиле подршку деци из осетљивих група и подстакле њихово укључивање у редовно образовање и живот заједнице.
Пример добре праксе подразумева иницијативу, идеју, активност, акцију која уводи новине и подстиче процес успешног укључивања деце и ученика из осетљивих група у редовно образовање. Пример добре праксе из којег могу учити други охрабрује и подстиче учеснике у образовању да унапређују своју праксу, нуди идеје и могућности промене у приступима образовању деци и у превазилажењу досадашњих препрека.
Примери добре праксе инклузивног образовања налазе се у најразличитијим областима школског живота почев од начина функционисања школе, организације и управљања школом, преко процеса наставе и подучавања конкретног детета/ученика, школског вредновања и самовредновања и уџбеника, области евалуације и самоевалуације, па све до целокупне климе у установи, међуљудских односа и односа са локалном заједницом.
Пример добре праксе треба да испуни бар два од наведених критеријума:
- Приказује искуство васпитања/образовања детета или ученика из осетљивих група, коме је потребна додатна подршка и при том одражава позитиван став према његовом укључивању у образовно-васпитни процес;
- Приказује неки вид прилагођавања на нивоу установе којим се обезбеђује успешно укључивање и напредовање у учењу детета или ученика из осетљивих група;
- Приказује неки вид прилагођавања на нивоу групе или одељења којим се обезбеђује успешно укључивање и напредовање у учењу детета/ученика из осетљивих група;
- Приказује искуство сарадње са родитељима и другим установама у пружању додатне васпитне и образовне подршке детету/ученику из осетљивих група;
- Приказује лично искуство образовања особе која припада осетљивој групи или породици особе са сметњама у развоју.
Пример добре праксе мора бити поднет на прописаном обрасцу, који обухвата опис у области у којој је нова пракса настала, циљеве, учеснике, спроведене активности и њихове ефекте. Опис примера треба да буде на највише три стране (око 6000 карактера). Уз опис можете приложити до две фотографије које илуструју пример. Неопходно је обезбедити сагласност родитеља/старатеља све деце/ученика који су на фотографијама (преузмите модел сагласности родитеља/старатеља). Пример добре праксе пошаљите у електронској верзији на email адресу iomreza1@gmail.com са називом „Конкурс за примере добре праксе.“
Питања у вези са конкурсом можете поставити до 15. октобра 2017. године на email адресу iomreza1@gmail.com.
Крајњи рок за слање пријава је 30. октобар 2017. године.
Информација о примерима добре праксе који ће бити награђени ће бити објављени у децембру 2017. године на вебсајту Мреже подршке инклузивном образовању.
Одабрани примери добре праксе биће објављени на вебсајту Мреже подршке инклузивном образовању, а најбољи примери ће бити награђени. Једна особа или тим аутора/ки може послати више примера (сваки пример у посебном обрасцу), али само један може бити награђен.
Конкурс за примере добре праксе се реализује у оквиру пројекта „Унапређивање образовања у Србији кроз јачање компетенција Мреже подршке инклузивном образовању и других запослених за инклузивно образовање“, који спроводи Мрежа подршке инклузивном образовању (МИО) у сарадњи са Групом МОСТ, а у партнерству са UNICEF-ом, Министарством просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије и уз финансијску подршку Швајцарске агенције за развој и сарадњу, са циљем побољшање квалитета подршке деци које пружају образовне установе и унапређивање инклузивног образовања кроз хоризонтално учење, обуке и едукативни материјал.
Извор: www.mrezainkluzija.org
Оставите коментар