Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Позив истраживачима за учешће у пројекту „Образовање у фокусу“ (рок: 15.4.2016.)

Објављено 08.04.2016.

pencils - ilustracijaПројекат „Образовање у фокусу“ („Education in Focus“) реализује се у сарадњи Института за психологију Филозофског факултета у Београду, UNICEF канцеларије у Београду и Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.

Коме је позив упућен?

Основни циљ пројекта је да подржи развој истраживачких капацитета у образовним истраживањима због чега је овај позив упућен првенствено младим истраживачима који се интересују за теме из области образовања, познају методологију истраживања у друштвеним наукама и који имају претходно истраживачко искуство. Термин млади истраживачи у оквиру овог позива односи се на студенте докторских студија, као и на истраживаче који су докторирали пре мање од 5 година. Пријаве за учешће могу бити индивидулне и групне.

Циљ пројекта и очекивани продукти

У складу с доминантним трендовима у свету, и у Србији се од последње деценије 20. века интензивно радило на евалуацији образовних исхода с намером да се политике у области образовања заснују на релевантним и поузданим подацима. Србија је учествовала у неколико међународних студија, на пример OECD/PISA 2003, 2006, 2009, 2012; TIMSS 2003, 2007, 2011, 2015; TALIS 2013, а од 2010. завршни испит на крају обавезног образовања се реализују на целокупној основношколској популацији. У базама ових пројеката чува се још много недовољно искоришћених података на којима могу да се граде реалистичне препоруке за образовне политике, а доносиоци одлука информишу о стању ствари у одређеним аспектима функционисања образовног система.

Дакле, овим пројектом ће бити подржан рад младих истраживача на секундарним анализама података из доступних евалуационих студија. Теме које су од највеће релевантности за наш образовни систем, а које су покривене подацима из ових студија су праведност образовања, постигнућа и родне разлике, инклузивност образовања, математичка и научна писменост, читање и стратегије читања, фактори постигнућа. Посебно се охрабрују млади истраживачи да користе и податаке доступне на порталу отворених података МПНТР-а (http://opendata.mpn.gov.rs/), а пре свега базу eCenus, уколико додатни подаци доприносе квалитету истраживања и бољем формулисању препорука за доносиоце одлука. У зависности од теме, могуће је организовати додатна, квалитативна или квантитативна, истраживања како би се детаљније испитала тема и провериле хипотезе. Истраживачима/тимовима истраживача ће бити обезбеђена менторска подршка у свим фазама истраживачког рада. У садржинском погледу, тема се везује за наведене студије, а у прилогу је дата листа предлога истраживачких тема. Предложене теме могу да се модификују (сузе или прошире, фокусирају на одређену категорију испитаника или садржински домен), а могу да се предложе и теме које нису на листи, водећи рачуна о њиховој релевантности за образовне политике.

Истраживачки рад би требало да резултира истраживачким извештајем (који ће бити објављен у тематском зборнику или часопису) и кратким извештајем с препорукама за доносиоце одлука (2-3 стране).

О пријавама ће одлучивати комисија коју ће чинити представници Групе за аналитичке послове Министарства просвете, науке и технолошког развоја, UNICEF канцеларије у Београду, Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије и Инистита за психологију Филозофског факултета у Београду. На основу одлуке Комисије, биће подржано 10 истраживачких радова, а свако истраживање може да рачуна на подршку за реализацију додатних истраживачких активности, других неопходних трошкова, као и учешће на конференцијама у износу до 1000$.

Активности и планирана динамика реализације

  1. Пријаве на позив и одабир 10 истраживачких тема (фебруар – април 2016.)
    2. Дефинисање методологије и структуре истраживачких извештаја (мај 2016.)
    3. Реализација истраживања (секундарне анализе и додатна истраживања) и израда извештаја (мај –септембар 2016; TIMSS 2015: децембар 2016 – март 20171)
    4. Рецензирање радова и рад на завршној верзији рада (октобар – новембар 2016; TIMSS 2015: април-мај 2017.)
    5. Припрема за штампу и штампа (децембар 2016; TIMSS 2015: јун 2017.)
    6. Дисеминација резултата: презентације и разговори с доносиоцима одлука (децембар 2016; TIMSS 2015: јун 2017, и касније)

Садржај и начин пријављивања

Пријава садржи:

  1. Кратак опис теме/истраживачког питања: то може да буде предлог наслова рада, основни циљ и релевантност за образовне политике;
    2. Образложење теме (до 1500 карактера са размацима) у којем су описане намере истраживача у погледу садржаја, базе/а на којима ће се радити и типа обраде, предлог додатних истраживања са описом узорка;
    3. Истраживач или истраживачки тим: име и презиме, афилијација (ако је запослен/а), професионална интересовања и досадашња истраживачка искуства у области образовања (сасвим сажето).

Пријаве се шаљу на адресу:
sekretar@dios.edu.rs
Subject: Education in focus, пријава

Ово је уједно и имејл преко којег можете да тражите додатне информације и појашњења. Крајњи рок за слање пријава је 15. април 2016.

Више информација потражите на адреси www.unicef.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]