Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Poziv istraživačima za učešće u projektu „Obrazovanje u fokusu“ (rok: 15.4.2016.)

Objavljeno 08.04.2016.

pencils - ilustracijaProjekat „Obrazovanje u fokusu“ („Education in Focus“) realizuje se u saradnji Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, UNICEF kancelarije u Beogradu i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.

Kome je poziv upućen?

Osnovni cilj projekta je da podrži razvoj istraživačkih kapaciteta u obrazovnim istraživanjima zbog čega je ovaj poziv upućen prvenstveno mladim istraživačima koji se interesuju za teme iz oblasti obrazovanja, poznaju metodologiju istraživanja u društvenim naukama i koji imaju prethodno istraživačko iskustvo. Termin mladi istraživači u okviru ovog poziva odnosi se na studente doktorskih studija, kao i na istraživače koji su doktorirali pre manje od 5 godina. Prijave za učešće mogu biti individulne i grupne.

Cilj projekta i očekivani produkti

U skladu s dominantnim trendovima u svetu, i u Srbiji se od poslednje decenije 20. veka intenzivno radilo na evaluaciji obrazovnih ishoda s namerom da se politike u oblasti obrazovanja zasnuju na relevantnim i pouzdanim podacima. Srbija je učestvovala u nekoliko međunarodnih studija, na primer OECD/PISA 2003, 2006, 2009, 2012; TIMSS 2003, 2007, 2011, 2015; TALIS 2013, a od 2010. završni ispit na kraju obaveznog obrazovanja se realizuju na celokupnoj osnovnoškolskoj populaciji. U bazama ovih projekata čuva se još mnogo nedovoljno iskorišćenih podataka na kojima mogu da se grade realistične preporuke za obrazovne politike, a donosioci odluka informišu o stanju stvari u određenim aspektima funkcionisanja obrazovnog sistema.

Dakle, ovim projektom će biti podržan rad mladih istraživača na sekundarnim analizama podataka iz dostupnih evaluacionih studija. Teme koje su od najveće relevantnosti za naš obrazovni sistem, a koje su pokrivene podacima iz ovih studija su pravednost obrazovanja, postignuća i rodne razlike, inkluzivnost obrazovanja, matematička i naučna pismenost, čitanje i strategije čitanja, faktori postignuća. Posebno se ohrabruju mladi istraživači da koriste i podatake dostupne na portalu otvorenih podataka MPNTR-a (http://opendata.mpn.gov.rs/), a pre svega bazu eCenus, ukoliko dodatni podaci doprinose kvalitetu istraživanja i boljem formulisanju preporuka za donosioce odluka. U zavisnosti od teme, moguće je organizovati dodatna, kvalitativna ili kvantitativna, istraživanja kako bi se detaljnije ispitala tema i proverile hipoteze. Istraživačima/timovima istraživača će biti obezbeđena mentorska podrška u svim fazama istraživačkog rada. U sadržinskom pogledu, tema se vezuje za navedene studije, a u prilogu je data lista predloga istraživačkih tema. Predložene teme mogu da se modifikuju (suze ili prošire, fokusiraju na određenu kategoriju ispitanika ili sadržinski domen), a mogu da se predlože i teme koje nisu na listi, vodeći računa o njihovoj relevantnosti za obrazovne politike.

Istraživački rad bi trebalo da rezultira istraživačkim izveštajem (koji će biti objavljen u tematskom zborniku ili časopisu) i kratkim izveštajem s preporukama za donosioce odluka (2-3 strane).

O prijavama će odlučivati komisija koju će činiti predstavnici Grupe za analitičke poslove Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, UNICEF kancelarije u Beogradu, Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije i Inistita za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu. Na osnovu odluke Komisije, biće podržano 10 istraživačkih radova, a svako istraživanje može da računa na podršku za realizaciju dodatnih istraživačkih aktivnosti, drugih neophodnih troškova, kao i učešće na konferencijama u iznosu do 1000$.

Aktivnosti i planirana dinamika realizacije

1. Prijave na poziv i odabir 10 istraživačkih tema (februar – april 2016.)
2. Definisanje metodologije i strukture istraživačkih izveštaja (maj 2016.)
3. Realizacija istraživanja (sekundarne analize i dodatna istraživanja) i izrada izveštaja (maj –septembar 2016; TIMSS 2015: decembar 2016 – mart 20171)
4. Recenziranje radova i rad na završnoj verziji rada (oktobar – novembar 2016; TIMSS 2015: april-maj 2017.)
5. Priprema za štampu i štampa (decembar 2016; TIMSS 2015: jun 2017.)
6. Diseminacija rezultata: prezentacije i razgovori s donosiocima odluka (decembar 2016; TIMSS 2015: jun 2017, i kasnije)

Sadržaj i način prijavljivanja

Prijava sadrži:

1. Kratak opis teme/istraživačkog pitanja: to može da bude predlog naslova rada, osnovni cilj i relevantnost za obrazovne politike;
2. Obrazloženje teme (do 1500 karaktera sa razmacima) u kojem su opisane namere istraživača u pogledu sadržaja, baze/a na kojima će se raditi i tipa obrade, predlog dodatnih istraživanja sa opisom uzorka;
3. Istraživač ili istraživački tim: ime i prezime, afilijacija (ako je zaposlen/a), profesionalna interesovanja i dosadašnja istraživačka iskustva u oblasti obrazovanja (sasvim sažeto).

Prijave se šalju na adresu:
sekretar@dios.edu.rs
Subject: Education in focus, prijava

Ovo je ujedno i imejl preko kojeg možete da tražite dodatne informacije i pojašnjenja. Krajnji rok za slanje prijava je 15. april 2016.

Više informacija potražite na adresi www.unicef.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]