Дечија фондација Песталоци (Pestalozzi Children’s Foundation) и Центар за образовне политике реализују пројекат „Заједно ка средњој школи – Подршка деци из осетљивих група у преласку у средњу школу“.
Циљ пројекта је да допринесе повећању броја ученика из осетљивих група који настављају образовање на средњошколском нивоу кроз оснаживање основних школа да обезбеде подстицајно окружење за учење и спроведу конкретне, пројектом предвиђене, активности које подстичу и мотивишу ученике и ученице из осетљивих група да упишу средњу школу.
Пројекат се покреће у светлу друштвеног захтева за неопходним минимумом знања, односно средњег образовања, посебно у погледу побољшања социјалног положаја припадника осетљивих група. Разне студије показују да се особе које напусте школовање, те не стекну средњошколско образовање, лакше нађу у „зачараном кругу” социјалне искључености и сиромаштва, теже налазе посао и недостаје им средстава за властито издржавање, имају троструко већу могућност да буду незапослене и двоструко веће изгледе да се нађу испод границе којом се дефинише сиромаштво. Осим што умногоме утиче на живот појединца, недостатак образовања има и негативан утицај на ширем социјалном плану у смислу смањених буџетских прихода од пореза и повећања издатака за збрињавање социјално угрожених те се тако подржавањем виших степена образовања, повећава социјална кохезија, смањује опште сиромаштво и подиже ниво људског капитала.
Иницијатива за покретање овог пројекта имала је упориште у подацима који указују да је обухват образовањем деце из осетљивих група средњошколског узраста у Републици Србији далеко мањи од деце из опште популације (89,1% за разлику од 21,6% ромске деце) и да је период транзиције ка вишим нивоима образовања посебно осетљив за ученике са нижим академским постигнућима и нижег социо-економског статуса. Такође, иако Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године предвиђа низ мера које имају за циљ повећање транзиционе стопе, подршка коју добијају ученици током овог периода је недовољна или неадекватна. Постоје различити разлози за овакво стање у Републици Србији, а међу значајнијим су недостатак свеобухватног приступа у пружању подршке ученицима у транзицији ка вишим нивоима образовања и одсуство или низак квалитет примене обавезних механизама за интерсекторску подршку на државном и локалном нивоу.
Пројекат „Заједно ка средњој школи“ биће спроведен у 10 изабраних основних школа, а које се налазе на територији општина/градова даље наведених у овом Позиву. Општине/градови су изабрани на основу критеријума за идентификацију општина у којима постоји повећана потреба за интервенцију усмерену на повећање транзиције ученика у средње школе.
Пројекат предвиђа изградњу и оснаживање капацитета школе и свих њених запослених за 1) сарадњу и планирање организованог пружања подршке ученицима из осетљивих група у процесу учења и припреме ученика за завршни испит, 2) прилагођавање система професионалне оријентације ученицима из осетљивих група, 3) сарадњу са родитељима и 4) сарадњу са средњим школама. Кроз спровођење пројекта ученици из осетљивих група, заједно са осталим ученицима, биће оснажени за пружање узајамне подршке и промоцију демократских и инклузивних вредности и стварање школе које пружа подршку свим ученицима. На крају пројекта биће развијене препоруке засноване на подацима који ће се прикупљати током трајања пројекта, и које ће бити усмерене на пакет структурисаних мера за повећање стопе транзиције у средњу школу ученика из осетљивих група.
Пројекат траје од јануара 2017. године до децембра 2019. године, и обухватиће школску 2017/2018. и 2018/2019. годину. Конкретне активности и интензиван рад са школама су планирани од друге половине априла 2017. године.
Пријављивањем на овај позив школе добијају могућност да буду изабране за учешће у пројекту, а самим тим и да оснаже капацитете за пружање подршке ученицима из осетљивих група за упис у средњу школу, кроз учешће на акредитованим семинарима као и обукама које су развијене у оквиру пројекта. Поред тога, изабране школе добиће грантове у износу од 3.600 EUR, у динарској противвредности, за спровођење пројектних активности.
За учешће у пројекту могу се пријавити све основне школе чији је оснивач Република Србија, аутономна покрајина или јединица локалне самоуправе из следећих општина/градова:
Алексинац, Алибунар, Бела Црква, Бечеј, Богатић, Бор, Бујановац, Варварин, Велико Градиште, Велика Плана, Владичин Хан, Владимирци, Власотинце, Град Ниш, Деспотовац, Дољевац, Жабаљ, Житиште, Житорађа, Кладово, Књажевац, Ковачица, Крупањ, Куршумлија, Лебане, Лесковац, Неготин, Нови Бечеј, Нови Пазар, Параћин, Петровац на Млави, Прешево, Прокупље, Свилајнац, Србобран, Сурдулица, Тутин, Ћуприја, Уб.
Документација потребна за пријаву:
- Образац за пријаву за учешће у реализацији пројекта
- Одлука Наставничког већа, потписана од стране директора школе и оверена печатом школе, о укључивању школе у пројекат
- Одлука Школског одбора, потписана од стране председника школског одбора, о укључивању школе у пројекат
Достављање пријаве
За учешће у пројекту школе се пријављују електронским путем тако што достављају горе наведену документацију (попуњене обрасце од 1-3) која је саставни део овог конкурса, у електронском формату.
Попуњени образац за пријаву, заједно са осталом наведеном документацијом, потребно је доставити на адресу konkurs@cep.edu.rs најкасније 24.03.2017. године (укључујући и 24.03.2017. године до 17 часова).
По истеку рока за доставу пријава, представници Дечије фондације Песталоци и Центра за образовне политике ће извршити одабир школа према критеријумима који су наведени у наставку. Школе које буду изабране за учешће у пројекту биће благовремено обавештене о наредним корацима и ближе упознате са пројектним активностима. Први скуп са представницима изабраних школа планиран је у другој половини априла 2017. године у Београду.
Критеријуми за избор школа
Избор школа за учешће у пројекту извршиће се на основу следећих критеријума:
- Људски капацитети за спровођење пројекта
- Број ученика из осетљивих група у вишим разредима (у односу на укупан број ученика у вишим разредима) и постигнућа ученика на завршном испиту у 2016. години
- Мотивисаност свих запослених у школи да учествују у пројекту, што подразумева:
- спремност и заинтересованост да кроз редовно учешће у различитим обукама стекну или продубе своја знања у областима унапређења квалитета наставе и учења и инклузије и тиме допринесу побољшању подршке ученицима из осетљивих група у периоду транзиције ка средњој школи, као и квалитета образовања за све ученике у школи;
- спремност и заинтересованост да осмисле, реализују и прате остваривање мера које ће допринети успешнијој транзицији у средњошколско образовање ученика из осетљивих група;
- спремност да се унапреди сарадња са средњим школама, локалном заједницом и родитељима;
- спремност да учествују у редовним пројектно-радним састанцима унутар школе, у активностима планирања и спровођења припреме за завршни испит, као и другим активностима које ће бити организоване током процеса спровођења пројекта;
- посвећеност процесу редовног прикупљања података неопходних за праћење и евалуацију ефеката мера спроведених током трајања пројекта.
- Искуство у сарадњи са локалним партнерима – средњим школама, представницима општина, локалне канцеларије за младе, локалних НВО, локалне привреде, итд.
Максималан број бодова који појединачна школа може добити износи 100.
За све додатне информације у вези са конкурсом можете се обратити на број телефона 011/3347557 или e-mail: konkurs@cep.edu.rs
ОБРАСЦИ ЗА ПРИЈАВУ:
- Образац за пријаву за учешће у реализацији пројекта
- Одлука Наставничког већа, потписана од стране директора школе и оверена печатом школе, о укључивању школе у пројекат
- Одлука Школског одбора, потписана од стране председника школског одбора, о укључивању школе у пројекат
- Писмо школама
Извор: www.cep.edu.rs
Оставите коментар