Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Позив ОЦД да подрже иницијативу за креирање бољег окружења за развој цивилног друштва и филантропије у Србији

Објављено 14.11.2014.

Trag fondacija - logoТраг фондација позива организације цивилног друштва да подрже иницијативу за промену законских прописа која ће бити упућена Министарству финансија Владе Републике Србије. Иницијатива има за циљ законске промене које су усмерене на креирање повољнијег окружење за развој организације цивилног друштва и развој филантропије у Србији.

„Траг фондација је на основу правне анализе и компаративних искустава из региона Западног Балкана и земаља ЕУ, које су настале у оквиру пројекта „SIGN за одрживост“ финансиран од стране ЕУ, креирала предлоге за побољшање фискалних политика и развој повољнијег законодавног окружења за деловање ОЦД-а у Србији. С тим у вези, предлажемо измене Закона о порезу на добит правних лица и Закона о порезима на имовину:

  1. Изменом члана 15. став 1. Закона о порезу да добит правних лица обезбедио би се једнак третман ОЦД и социјалних установа, када је реч о давањима у области социјалне заштите, чиме би се Закона о порезу да добит правних лица усагласио са одредбама Закона о социјалној заштити.

Измене Закона о порезу на добит правних лица из 2012. године, који је тренутно важећи, давања у сврхе социјалне заштите признају се као порески расход само ако су учињена установама социјалне заштите — али не и ОЦД које обављају исте ове услуге. Не само да је овакав приступ неоправдано дискриминаторски, него је и у директној супротности са одредбама Закона о социјалној заштити, који експлицитно предвиђа да одређене услуга социјалне заштите могу да обављају и ОЦД (чл. 17. став 1.)

  1. Измена члана 44. став 1. Закона о порезу на добит правних лица, где препоручујемо да се повећа вишак прихода над расходима (који су остварени на тржишту) који сада износи 400.000 динара на 600.000 динара

Према важећем пропису, организација цивилног друштва је обвезница пореза на добит само у погледу прихода који је остварила непосредним обављањем привредне делатностии то за вишак прихода над расходима оствареног у календарској години који прелази износ од 400.000 динара. Према томе, уколико ОЦД непосредно обавља привредну делатност и вишак прихода оствареног од обављања ове делатности који прелази 400.000 динара даје у општекорисне сврхе, сагласно Закону о порезу на добит, она ужива исте пореске повластице које су иначе прописане за  давања правних лица – обвезника пореза на добит. Разлог за ово повећање (са 400.000 динара на 600.000 динара) су сходна усклађивањима и повећањима која су извршена у другим Законима. Конкретно мислимо да повећање цензуса за евидентирање у ПДВ који је са 4.000.000 динара промета добара и услуга у претходних или наредних 12 месеци (осим промета опреме и објеката за обављање делатности) колико је износио од 2005. до. 2012. године, од 2013. год. повећан на 8.000.000 динара.

  1. Измена члана 12. став 1. Закона о порезима на имовину чиме би се омогућило ослобађање од порез за имовину за ОЦД.

За разлику од Србије, која за удружења, фондације и задужбине и сличне ОЦД које обављају делатност од јавног интереса, не предвиђа никакво ослобођења од пореза на имовину на непокретности многе друге земље источне Европе предвиђају оваква ослобођења (Чешка, Летонија, Босна и Херцеговина, Хрватска, Мађарска, итд).

Подршку иницијативи можете дати прослеђивањем потписа ваше организације на и-мејл vladimir@tragfondacija.org до 20. новембра 2014. године.

Текст иницијативе за промену законских решења, која ће бити упућена Министарству финансија, можете прочитати на следећем линку.“

Извор: www.tragfondacija.org

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

15.11.2021.

Позив за учешће на онлајн инфо-сесији „Модел локализације социјалне и дечије заштите на локалном нивоу“ (рок: 18.11.2021)

Resurs centar za organizacije civilnog društva u Srbiji

Центар за социјалну политику позива све заинтересоване представнике/це организација цивилног друштва и општина/градова да учествују…
Више детаља

 
0 Коментари

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]