Почела је са радом прва дигитална платформа за донацију хране у Србији „Тањир по тањир“. Захваљујући сарадњи компаније Делез Србија и Програма Уједињених нација за развој (UNDP) први пут у нашој земљи је могуће организовати процес донација само једним кликом.
Дигитална платформа је надградња хуманитарног пројекта „Помажемо да имају и они који немају“, који од 2015. године реализују Банка хране Београд и компанија Делез Србија. До сада је донирано више од 5.000 тона воћа и поврћа. Све организације укључене у тај пројекат добиле су своје налоге на платформи „Тањир по тањир“, што значи да ће једним кликом моћи да резервишу намирнице које у току дана Maxi, Mega Maxi, Темпо и Shop&Go радње издвоје за донирање. Продавнице ће на овој платформи свакодневно ажурирати информације о доступним количинама воћа и поврћа, а уколико се укаже потреба, једна организација ће моћи да преузима намирнице и из више радњи. Истовремено је омогућена пријава нових заинтересованих хуманитарних организација и удружења, које ће посредством Банке хране добити свој налог и могућност да свакодневно преузимају доступне намирнице.
„Одговоран приступ у управљању вишковима хране и пружање помоћи онима којима је она најпотребнија годинама су стратешки део нашег пословања. Да бисмо додатно унапредили деловање ка заједничком циљу, уз подршку наших партнера, развили смо нов модел управљања вишковима хране, који ће омогућити да на годишњем нивоу веће количине дођу до крајњих корисника, до оних којима је помоћ најпотребнија“, изјавила је Милица Поповић, менаџер корпоративних комуникација компаније Делез Србија.
Платформа је представљена на онлајн панелу, на којем је Невен Мариновић, директор Смарт колектива и Форума за одговорно пословање, водио учеснике кроз причу о важности проналажења решења за вишкове хране.
Путем платформе „Тањир по тањир“, хуманитарне организације ће оног тренутка када радње објаве донацију на платформи, добијати информацију о њеној расположивости, након чега је потребно да резервишу донацију и оду да је преузму.
„Захваљујући континуираној подршци компаније Делез Србија корисници више од 60 хуманитарних организација годинама уназад могу да рачунају на обезбеђен свакодневни оброк. Драго нам је да ће захваљујући новој, дигиталној платформи моћи да се повећа количина хране која се донира, а самим тим и да она дође до што већег број корисника Банке хране Београд“, истакла је Катарина Жигић Благојевић, извршна директорка Банке хране Београд.
Нову дигиталну платформу за донирање хране у Србији развио је ИТ тим UNDP-а. Она је заснована на блокчејн технологији, што омогућава да се цео процес донација прати од првог до последњег корака и чини га транспарентнијим и сигурнијим.
„UNDP је на развоју платформе ’Тањир по тањир’ блиско сарађивао са компанијом Делез Србија, Банком хране и другим хуманитарним организацијама, како бисмо осигурали да она буде што једноставнија и у складу са потребама корисника, али и да лако могу да је користе и друге компаније које позивамо да следе пример који је дао Делез Србија и прикључе се овој иницијативи. Донирањем вишкова хране доприносимо одговорном коришћењу ресурса, развоју циркуларне економије и смањењу емисија гасова са ефектом стаклене баште, што истовремено доприноси остваривању више циљева одрживог развоја“, рекла је Франсин Пикап, стална представница UNDP-а у Србији.
Донирање вишкова хране доприноси посебно остваривању Циља 2 – Свет без глади и Циља 12 – Одговорна потрошња и производња, док истовремено утиче на смањење емисија штетних гасова са ефектом стаклене баште (GHG) које производи органски отпад, чиме доприноси борби против климатских промена (Циљ 13).
„Ми смо континуирано посвећени покретању друштвеног дијалога на важне теме, едукацији, инспирацији и мотивацији друштва у целини. Одржива креативност и УН циљеви одрживог развоја су део наше пословне стратегије, што показују и наше кампање и иницијативе. Превасходно се то односи на циљ број 17 – Изградња партнерства за постизање циљева одрживог развоја. Ово је кључни циљ, јер изазови са којима се суочавамо постају све већи и комплекснији. Брендови имају моћ да учине свет бољим местом за живот, а пројекат ‘Тањир по тањир’ је идеалан пример за то”, нагласила је Јелена Јазић, директорка агенције McCann Београд, која је учествовала у креирању визуелног идентитета платформе.
Процењује се да се годишње у Србији баци 250.000 тона хране, док свака осма особа у земљи живи у ризику од сиромаштва.
Извор: www.rs.undp.org
Оставите коментар