Министар просвете, науке и технолошког развоја проф. др Томислав Јовановић поводом представљања резултата PISA тестирања одржаног 2012. године на конференцији за новинаре у Прес сали Владе Републике Србије рекао је да подаци показују да наш систем напредује, али да морамо још много да радимо. „Наставници и ученици су озбиљније схватили PISA тестирање што показују и резултати , али, да би оно било још боље држава настоји да учини све да образовање прилагоди светским образовним токовима и да образовни систем Србије буде на месту које му припада Србија нема више времена за грешке у образовању и од данас почињу припреме за PISA тестирање 2015. године “, рекао је министар Јовановић, додајући да је циљ ових резултата као и резултата низа домаћих провера да образовни систем учини пријемчивијим, и апликативнијим. Он се захвалио ученицима, наставницима и школама које су учествовале у PISA тестирању у претходном циклусу. Резултати PISA тестирања објавио је OECD 3. децембра у 12 часова у седишту у Паризу, непосредно пре конференције у Влади Републике Србије.
Драгица Павловић Бабић, национална координаторка PISA представила је резултате четвртог циклуса PISA тестирања. Средњошколци из Србије су у оквиру Међународног програма процене постигнућа ученика (PISA) за 2012. годину показали да су испод просека, али су напредовали у односу на претходна тестирања. У математичкој писмености ученици из Србије освојили 7 поена више у односу на PISA тестирање из 2009. године и постигли 449 поена на скали математичке компетенције. Када је у питању читалачка писменост, наши средњошколци су освојили четири поена више него њихови вршњаци 2009. године и освојили 446 поена.
У области научне писмености бољи су за два поена. У новој области – решавање проблема средњошколци су имали већа постигнућа, у овој области 72 одсто ученика је изнад другог нивоа постигнућа а 4,2 одсто њих је на највишем нивоу. У поређењу са ђацима из региона, наши ученици су лошији од ђака из Словеније и Хрватске, а бољи су од ученика у Црној Гори, Бугарској, Румунији, Албанији.
Тестирање је рађено у 65 земаља, учествовало је око 500.000 ученика а у нашој земљи око 5.000. Лисабонском конвенцијом зацртано је да се број ученика који не достигну други ниво постигнућа, која су функционлано неписмена, буде 15 одсто, речено је на конференцији. Најбоље резултате остварили су ученици из источноазијских земаља – из Шангаја, са 613 поена, средњошколци из Сингапура, Хонгконга, Тајпеха и Кореје, док су најлошија постигнућа показали ученици из Перуа.
Охрабрује податак што од почетка тестирања у Србији 2003. наши ученици константно напредују, речено је на конференцији.
Извор: Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије
Кликните да преузмете резултате истраживања PISA 2012:
– PISA 2012 у Србији: Први резултати (.pdf)
– PISA 2012 Results in Focus (.pdf)
Оставите коментар