Пише: Ивана Ковачевић (Блог о социјалном укључивању)
У току су припреме ученика за полагање пријемног испита на жељеном факултету. Сваки пријемни испит са собом носи одређене особености у зависности од факултета до факултетета. Извесно је да се треба добро припремити, а припреме подразумевају темељно обнављање градива из предмета који се полажу и решавање задатака из збирки намењених припреми ученика за полагање пријемног испита. Са доласком нових технологија омогућено је и припремање испита помоћу додатних образовних средстава као што су сајтови, портали и платформе. Ова образовна средства посебно погодују ученицима који због развојних сметњи и инвалидитета не остварују самосталност у учењу. Ученици често нису у могућности да пишу и читају због различитих здравствених сметњи. Стога, олакшице које им доносе информационо-комуникационе технологије могу у знатној мери помоћи да остваре самосталност у раду.
Једно од таквих помоћних образовних средстава је образовна платформа “Пријемни испит”. Платформа није намењена искључиво ученицима са развојним сметњама, али су њени корисници и ови ученици, средњошколског узраста, на болничком и кућном лечењу.
Платформа ,,Пријемни испит“ садржи задатке из математике и српског језика намењене ученицима који се спремају за полагање пријемних испита на факултетима где су програмом обухваћени наведени предмети. Задаци су груписани по областима и нивоима и смештени су у базу података. Платформа се идејно ослања на платформу “Завршни испит” о којој је раније било речи, али због градива које обухвата и узраста корисника, морала је добити другачији облик и функцију. Платформа „Пријемни испит“ део је пројетка Министарства трговине, туризма и телекомуникација и Друштва математичара Србије. Платформа је развијана на бесплатним технологијама попут: HTML5, CSS, JavaScript, PHP, MySQL и могућа је њена примена на различитим врстама модерних уређаја. Бесплатна је и јавно доступна.
Приступ платформи из угла ученика веома је једноставан. Циљ је био да се свим ученицима омогући лако и једноставно кретање кроз платфому, посебно водећи рачуна о ученицима са развојним сметњама и инвалидитетом.
Када се приступи почетној страници, ученици могу одабрати за вежбање задатке из српској језика или математике. Сваки одабир доводи до стране са више различитих могућности. Ученици могу радити тест уносом броја који им пошање наставник који је претходно креирао одређени тест, или могу самостално одабрати задатке из групе задатака са различитих факултета. Постоји могућност одабира посебних области за увежбавање, што омогућава и ученицима осталих разреда да уче и увежбавају градиво помоћу платформе у току целог средњошколског периода.
(…)
Текст “Пријемни испит” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар