Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Проблем школовања деце из породица које траже азил

Објављено 29.01.2015.

blackboard - ilustracijaКоординаторка мобилног тима ОЕБС у Смедереву за инклузију Рома Ђулијета Сулић истакла је да у четири основне школе у Смедереву наставу похађа 400 ромске деце и навела да је то успех, али да је проблем то што деца с породицом одлазе у иностранство, где њихови родитељи траже азил. Проблем настаје када родитељи не добију азил и врате се са децом која се тешко поново укључују у наставу. Зато је договорено да школе, када сумњају да је дете отишло с породицом у иностранство, правовремно о томе известе тим ОЕБС који ће посетити породицу и утврдити зашто дете не долази у школу.

“Од почетка школске године до данас око 60 малих Рома је отишло у иностранство с родитељима који траже азил”, рекла је Ђулијета Сулић агенцији Бета.

По њеним речима, када родитељи не добију азил, породица се враћа у Србију. Школа је обавезна да поново упише ученике, али деца која су пропустила део школске године не могу ваљано да прате наставу, рекла је координаторка мобилног тима Организације за европску безбедност и сарадњу (ОЕБС).

Она се са четири члана тима састала са активом директора основних школа у Смедереву да би се утврдили кораци за праћење редовних активности ромских ученика.

На састанку је утврђено да се после недељу дана недоласка на наставу мозе сумњати да је дете с породицом отишло у иностранство и договорено је да школе редовно, односно на седам дана, извештавају тим ОЕБС о недоласку ученика, а тим би требало да посетом породици утврди због чега се то догађа.

Ђулијета Сулић наводи случајеве у којима се деца након повратка разочарају због немогућности да прате наставу, али и примере да девојчице, после неколико година проведених у азилу, долазе да наставе школовање, а комисија утврди да оне, са 14 или 15 година треба да похађају трећи разред основне школе, због цега деца постају фрустрирана.

Школа као институција би требало да покрене поступак пред одговарајућим органима, рекла је координаторка тима ОЕБС, Ђулијета Сулић.

Она је истакла предлог да се организују циклуси предавања за родитеље како би им објаснили неопходност и добре стране образовања деце.

Извор: Бета, преузето са www.euractiv.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]