Унапређење ефикасности и танспарентности администрације у локалним самоуправама је основни предуслов за привлачење страних инвестиција и опоравак привреде Србије, оцењено је 23. јуна на конференцији о побољшању рада општинских администрација. Пројекат унапређења пословног окружења који је спроводен у 16 општина у Србији показао је да је кроз поједностављење процедура и смањење документације у тим локалним самоуправама могуће годишње укупно уштедети око 22 милиона евра. Током пројекта урађен је 61 нови модел административних процедура из области локалног економског развоја, урбанизма, пореза, заштите животне средине и имовинско-правних односа, речено је на скупу.
Државни секретар Министарства за државну управу и локалну самоуправу Иван Бошњак истакао је да Србија мора да унапреди рад администрације на локалном нивоу и избог постојећих и због потенцијалних инвеститора.
“Унапређење административних процедура је део тржишне утакмице, а истовремено се очекује да администрација не отежава живот ни привреди ни грађанима”, казао је он на конференцији у организацији Сталне конференције градова и опстина (СКГО) и Центра за добро управљање Оптимус на којој су представљени резултати управо заврсеног “Пројекта унапређења пословног окружења кроз регулаторну реформу”.
Бошњак очекује да 16 локалних самоуправа, које су током три и по године прошле кроз пројекат унапређења пословног окрузења, помогну онима које то нису, како би све општине и градови били једнако спремни да пруже најквалитетнију услугу својим грађанима и привреди.
Генерални секретар СКГО Ђорђе Станичић казао је да је циљ пројекта, који је урађен у сарадњи са Оптимусом и уз финансијску помоћ Швајцарског државног секретаријата за економске послове, помоћ грађанима и привреди како би да им локална администрација била на услузи на што једноставнији, јефтинији и транспарентнији начин.
Како је процењено, пројекат који је спроведен у Владичином Хану, Бајиној Башти, Књажевцу, Ивањици, Кањижи, Власотинцу, Ковину, Ћуприји, Бечеју, Тутину, Новом Пазару, Краљеву, Лесковцу, Лозници, Сомбору и Горњем Милановцу, омогућиће уштеду око 22 милиона евра годишње захваљијући поједностављењу процедура, скраћењу времена за издавање дозвола, одобрења и решења, укидању документације и смањењу такси и накнада.
Током пројекта урађен је 61 нови модел административних процедура из области локалног економског развоја, урбанизма, пореза, заштите животне средине, имовинско-праних односа који ће бити доступан на сајту СКГО.
У брошури о пројекту се наводи да је регулаторн реформа која је спроведена у 10 општина омогућила да се елиминише 262 непотребна документа који су тражени од грађана и предузећа, и скрате рокови у 71,9% поступка. Укупне уштеде у директним и индиректним трошковима на годишјем нивоу процењују се на 2,4 милиона евра, што је смањење трошкова од 32,9%.
У шест локалних самоуправа – Лесковцу, Краљеву, Лозници, Горњем Милановцу, Сомбору и Новом Пазару, спроведен је, како се наводи, “поступак израде инвентара, анализе и поједностављења административних поступака”, а спровођење препорука омогућиће директне и индиректне уштеде за привредни сектор на годишњем нивоу у вредности од 19,36 милиона евра.
Станичић очекује да ће се пројекат наставити, наводећи да ће се СКГО трудити да га прошири и на остале локалне самоуправе.
Заменица директорке Швајцарске канцеларије за сарадњу у Србији Габријела Сафрот казала је да је пројекат поједностављења административних процедура у 16 локалних самоуправа омогућио уштеду за предузеца у трошковима и времену чекања.
Према њеним речима, због тога ће потенцијални улагачи гледати да изаберу локалне самоуправе са најбољим условима за бизнис.
“Локалне самоуправе морају да схвате да су ефикаснија и транспарентнија администрација, поједностављене процедуре и дијалог са приватним сектором основни предуслови за опоравак привреде Србије”, казала је она.
На конференцији је одрзана и панел дискусија на тему регулаторне реформе у области планирања и изградње.
Извор: Бета, преузето са www.euractiv.rs
Оставите коментар