Савремени интердисциплинарни курс „Епидемија“ недавно је постао доступан на бесплатној интернет платформи net.kabinet. Курс на занимљив начин повезује средњошколска знања о феномену епидемије из угла биологије, хемије, математике и информатике, а полазнике/це кроз њега воде популарно писани текстови, илустрације, квизови и глумац Милош Биковић, као наратор у едукативним видео садржајима. Први овакав курс у Србији настао је у сарадњи Фондације Петља, Иницијативе „Дигитална Србија” и UNICEF-а.
Свет се пре годину дана суочио са новом епидемијом, а тиме су постала актуелна питања шта је епидемија, како се преносе вируси, да ли нас маска штити, шта је експоненцијални раст, зашто је важно да перемо руке баш 20 секунди, да ли треба да примимо вакцину… Одговори на ова и слична питања део су званичних програма наставе и учења биологије, хемије, математике и информатике, а уједињена су и у курсу „Епидемија“. Ову платформу, која је до сада била препознатљива по едукативним материјалима за учење информатике и рачунарства, развили су прошле године Фондација Петља и Иницијатива „Дигитална Србија”. У сарадњи са UNICEF-ом у Србији, net.kabinet сада отвара врата и другим наставним предметима кроз серијал интердисциплинарних курсева који је почео „Епидемијом“.
Сам курс је настао кроз сарадњу хемичара, биолога, софтверских инжењера, психолога, илустратора, аниматора, а своју подршку пројекту дао је и волонтерски се ангажовао око њега и популарни глумац и пријатељ Иницијативе „Дигитална Србија” Милош Биковић у улози наратора у едукативним видеима који су део курса.
„Свет у коме се дешава дигитална револуција је свет који се убрзано мења. За функционалан и продуктиван живот у таквом свету потребно је адекватно образовање. Разлог зашто сам се одлучио да подржим курс ‘Епидемија’ на платформи net.kabinet јесте што се управо кроз њега ђаци стимулишу да размишљају и буду креативни, а то су способности које су младим људима потребне да се суоче са сутрашњицом“, рекао је Биковић.
Курс је креиран на основу званичног програма наставе и учења и пре свега је намењен ученицима трећег разреда гимназије и наставницима који им предају биологију, хемију, математику и информатику, а једнако је користан свима који су радознали или желе да освеже знања релевантна за ситуацију у којој се свет тренутно налази.
Како каже Небојша Васиљевић, директор Фондације Петља и један од аутора курса, уз интердисциплинарни приступ на ком се темељи „Епидемија“ бришу се границе између традиционално постављених наставних предмета те полазници стичу вештину сагледавања проблема из различитих углова.
„Ми смо кренули од модернизације учења програмирања и један од главних принципа је да се што више учи кроз домене примене. Онда смо видели колико нам интердисциплинарности недостаје у настави и заправо смо само наставили путем даље међупредметне повезаности. И онда схватите да не постоји тема која је толико живо повезала различите научне дисциплине као што је тренутно епидемија“, истакао је Васиљевић.
„Епидемија“ је писана разумљивим језиком и обогаћена је конкретним примерима, везама са тренутном епидемијом, атрактивним илустрацијама и видео материјалима са лабораторијским експериментима како би се ова важна животна тема што више приближила ученицима.
„Можда нико не зна како ће изгледати послови будућности, али је сасвим сигурно да ће деца која се данас школују сутра радити у мултидисциплинарним тимовима. У том смислу, net.kabinet је важан јер није тек скуп лекција о епидемиолошким феноменима из угла различитих научних дисциплина, већ велики искорак ка прожимању четири школска предмета од којих сваки даје сопствени допринос разумевању кровне теме, што је у овом случају епидемија. Такав начин рада представља припрему за реалан свет у коме не постоје јасне границе између различитих наставних области, већ ученике мотивише да повезују различита знања и размишљају изван понуђених оквира“, објашњава директор Иницијативе „Дигитална Србија“ Небојша Ђурђевић.
Осим што је важно да се приближи ученицима, замишљено је да курс подстакне сарадњу међу предметним наставницима. Сваком наставнику је у једноставном онлајн окружењу net.kabineta омогућена директна комуникација са ученицима и праћење њиховог напретка кроз курс.
„Курс ‘Епидемија’ брише границе између наставних предмета, наставу премешта у дигитални простор, а ипак омогућава интеракцију међу ученицима и наставницима. Искористили смо садашњу ситуацију у којој се настава у гимназијама делимично одвија у дигиталном окржењу, а која погодује реализацији интердисциплинарне наставе с обзиром на то да омогућава флексибилан распоред, заједничко присуство и више наставника на часу што су препреке класичне наставе које наставници често наводе. Важан аспект покретања курса ‘Епидемија’ је свакако и то што он може послужити као модел на основу којег наставници могу тимски у својој школи креирати друге интердисциплинарне курсеве,“ изјавила је Дејана Костадинова, директорка UNICEF-а у Србији.
Извор: www.unicef.org
Оставите коментар