Седам победника Европске награде за промоцију предузетништва објављено је на свечаности у Напуљу, као и 12 финалиста међу којима је и Србија са пројектом “Пословни изазов западног Балкана”, те три добитника посебног признања. Организације из целе ЕУ као и Исланда, Србије и Турске надметале су се за победу или за престижну награду жирија. Од неколико стотина пројеката који су се такмичили на националном нивоу, европско такмичење је сведено на 58 националних победника.
Добитник награде жирија је организација из Мађарске. Пројекат Подстицање започињања пословања мајки са малом децом, који помаже мајкама да стекну предузетничке вештине и развију начин размишљања какав је потребан да би започеле и успешно водиле сопствени посао.
Половина од укупног броја мајки са малом децом у Мађарској не може да се врати на посао након породиљског боловања, док је запосленост мајки са децом млађом од три године знатно испод просека ЕУ. Подстицање започињања пословања мајки са малом децом је пројекат од изузетног значаја јер помаже мајкама да стекну предузетничке вештине и развију начин размишљања потребан како би покренуле посао и оствариле профит. Од 2010, 443 жене са малом децом је захваљујући надметању за најбоље предузеће на чијем су челу жене са децом успело да представи своја предузећа, док Конференицја пословних мама окупља жене са децом које желе да започну посао и оне које су већ остварене као предузетнице.
Пројектима из Литваније, Бугарске, Шпаније, Италије, Португалије и Немачке је дато признање за упрошћавање и промоцију процеса покретања предузећа и подстицање предузетничког духа. Пројекти из Велике Британије, Аустрије и Португалије су такође добили посебна признања жирија за доделу Европске награде за промоцију предузетништва. Свечаност доделе награда је одржана у Напуљу у склопу Скупштине малих и средњих предузећа, која је централни догађај Европске недеље малих и средњих предузећа.
У категорији “Инвестирање у предузетничке вештине” победник долази из Бугарске; у питању је Брандико, пројекат усмерен на обуку за креирање и заштиту бренда помоћу заштитног знака заједнице, током које ученици стичу знања о креирању и регистрацији брендова као заштитних знакова заједнице. Обука се заснива на томе да ученици оснивају тренинг компаније након чега се оспособљавају за креирање и управљање сопственим брендом, као и за представљање бренда на тржишту односно коришћење бренда ради повећања продаје. Осим тога, обука подучава и важности заштите интелектуалне својине. У оквиру Брандико програма, више од 1,700 ученика је похађало обуку.
Србија је финалиста у овој категорији са пројектом “Пословни изазов западног Балкана” – јединственим такмичењем за ученике средњих школа из Србије, Хрватске, Босне и Херцеговине и Црне Горе. Ученици се у мешовитим тимовима (по један учесник из сваке земље) такмиче како би приказали најбољу пословну идеју на задати изазов. Иницијатива има за циљ развијање предузетничких и финансијских вештина, као и да мотивише ученике да проблему приступају проактивно. У такмичењу је до сада учествовало најмање 1,500 ученика и 200 представника пословне заједнице. Више о пројекту на интернет презентацији www.ja-serbia.org.
Други финалиста у овој категорији је Немачка са својом BRENNEREI Лабораторијом следеће генерације која помаже студентима мастер студија и дипломцима да савладају и даље развијају нове моделе предузетништва.
Извор: www.europa.rs
Оставите коментар