Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Тастери

Објављено 01.07.2015.

tasteri_su_fiПише: Сања Денић (Блог о социјалном укључивању)

“Тастери омогућавају савладавање начина учења насупрот савладавању осећања беспомоћности.“, Sallivan i Lewis (2000).

Савладавање рада на рачунару помоћу тастера омогућава детету са сметањама у развоју самостално коришћење рачунара, а самим тим и самостално организовање и одлучивање о активностима слободног времена, што доводи до емотивног задовољства, повећавања самопоуздања и задовољства због самосталности у раду и свакодневним активностима, такође се развија и пажња, аудитивна и визуелна перцепција, схватање узрока и последице…

Представљене фазе намењене су савладавању рада на рачунару помоћу тастера деци која због својих развојних сметњи могу да савладају рад са само једним или два тастера. Али се ове фазе могу користити и као почетак, односно, увод у савладавању рада са четири и више тастера, код деце са моторичким сметањама.

Наредне фазе савладавања рада на рачунару помоћу тастера представљају фазе које су преузете из приручника “Switch Progression Road Map” из 2011. године, аутора Ian Bean-а.

Почетне фазе намењене су усмеравању пажње детета на дешавање на екрану, развијању интересовања за рачунар, савладавању узрочно-последичних веза, откривању да се непосредна околина може контролисати, и тек када се то савлада прелази се на савладавање самосталне игре помоћу тастера.

  1. УЧИНИ ДА СЕ НЕШТО ДЕСИ

Ова фаза усмерена је на откриће детета да манипулацијом тастера може довести до неког дешавања/активности на екрану монитора.

ПРИТИСНИ И ЗАДРЖИ

Ово је најједноставнији начин савладавања фазе „Учини да се нешто деси!“ у којој докле год дете држи тастер притиснутим, на екрану монитора се нешто дешава.

ПРИТИСНИ И ПУСТИ

Једним притиском тастера долази до активирања анимације која траје одређени временски период.

ПРИТИСНИ ИЗНОВА

У овој фази неопходно је да дете изнова и изнова притиска тастер како би се активност на екрану монитора дешавала. Уколико нема притискања тастера, нема ни активности/дешавања.

  1. ИГРА СА ДВА ТАСТЕРА

Фаза „Игра са два тастера“ усмерена је на откривање, односно процену да ли је дете способно за манипулацију са два тастера или ће даље оспособљавање бити усмерено на рад са једним тастером.

УКЉУЧИ/ИСКЉУЧИ

Ова фаза подразумева активности у којој тастери имају у потпуности различите функције, односно активирање и заустављање игрице. У овој фази дете почиње да контролише активности на екрану монитора.

(…)

Текст “Тастери” Сање Денић у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]