У оквиру трогодишњег регионалног пројекта „Јачање отпорности старијих особа и особа са инвалидитетом током COVID-19 и будућих криза“ који координира Црвени крст Србије уз подршку Европске уније, Аустријске развојне агенције и Аустријског Црвеног крста, отворени су телефонски центри намењени пружању психолошке прве помоћи, информација и психосоцијалне подршке превасходно старијим особама и особама са инвалидитетом којима је таква помоћ потребна.
Телефонски центри се налазе у Београду (Чукарица), Суботици, Нишу, Крагујевцу и њиховим радом управљају огранци Црвеног крста Србије у овим општинама/градовима, док ће свим особама са инвалидитетом, као и члановима њихових породица или асистентима, ову услугу пружати НООИС (Национална организација особа са инвалидитетом Србије), као „кровна“ организација која представља преко 870.000 особа са инвалидитетом и њихове заједничке интересе, акције и иницијативе.
У телефонским центрима раде едуковани стручни сарадници и волонтери који су прошли обуке из прве психолошке помоћи које је реализовао Црвени крст Србије и они ће давати информације, али и разговарати о страху, бризи или тескоби у вези са епидемијом, имунизацијом и мерама заштите.
- У Црвеном крсту Суботица телефонски центар „Линија подршке” пружа услуге преко броја 024/621-104 сваког радног дана од 9 до 13 часова
- У Црвеном крсту Крагујевац телефонска линија под називом „Добри телефон” пружа услуге преко броја 034/364-330 сваког радног дана од 10 до 14 часова
- НООИС пружа услуге прве психолошке помоћи сваког радног дана од 19 до 23 часа преко телефонског броја 061/685-06-74
- У Црвеном крсту Ниш телефонски центар пружа услуге преко броја 018/511-319 сваког радног дана од 9 до 13 часова
- У Црвеном крсту Чукарица ова услуга се пружа преко броја 011/3556-652 сваког радног дана од 9 до 14 часова.
Стављајући акценат на заштиту менталног здравља и изградњу отпорности старијих особа и особа са инвалидитетом да превазилазе изазове са којима се суочавају током ове пандемије као што су усамљеност, изолованост, недостатак информација и комуникације, а који могу довести до погоршања њиховог менталног здравља, основни задаци запослених и волонтера на овим телефонским линијама су да:
- пруже психолошку прву помоћ старијим особама и особама са инвалидитетом и њиховим неформалним неговатељима којима је та врста помоћи потребна;
- пруже релевантне, тачне и неопходне информације везане за епидемију, мере заштите, имунизацију, али и заштиту од насиља кроз пружање информација о службама које пружају подршку и заштиту, и проналажење подршке у случају насиља, заштиту менталног здравља и проналажење професионалне подршке онда када је то потребни;
- упуте кориснике на стручне и професионалне службе подршке када се процени да је то неопходно. На овај начин Црвени крст ће олакшати приступ правима и повезати грађане са институцијама.
Црвени крст Србије иначе у оквиру својих редовних активности од прошле године има и онлајн услугу психосоцијалне подршке грађанима и грађанкама, али и волонтерима и запосленима на целој територији Републике Србије. Уколико је је људима потребна подршка, разговор или имају питање за психолога могу са њима ступити у контакт преко апликације „Разговарајмо“. Циљ је да се овом подршком помогне људима да се опораве након кризе која је пореметила и променила њихове животе и да се јачају капацитети људи за превазилажење стреса, како би се побољшала психосоцијална добробит појединаца и заједнице у целини.
Извор: www.redcross.org.rs
Оставите коментар