У јануару 2019. године усвојен је Правилник о ближим условима, начину рада, активностима и саставу Тима за каријерно вођење и саветовање у средњој школи која реализује образовне профиле у дуалном образовању. Наведени правилник Закона о дуалном образовању поставља пред тимове за каријерно вођење и саветовање у средњим школама које реализују профиле у дуалном образовању нове задатке у овој области.
Новине у раду тимова за каријерно вођење и саветовање
Главна разлика у погледу рада тимова за каријерно вођење и саветовање у средњим школама генерално и тимова у школама које реализују образовне профиле у дуалном образовању јесте у њиховом саставу. Наиме, тимови у средњим школама које реализују образовне профиле у дуалном образовању поред стручних сарадника/ца и наставника/ца су проширени укључивањем представника/ца струковних удружења, јединица локалне самоуправе и послодаваца. Такође, у овим тимовима су укључени наставници/е стручних предмета из подручја рада образовног профила у дуалном образовању као и координатор/ка учења кроз рад.
Правилником се детаљније описује низ активности које је потребно да спроводе чланови и чланице тимова за каријерно вођење и саветовање. Једна од нових надлежности тимова јесте обављање активности ради распоређивања ученика и ученица за учење кроз рад.
Шта поручују резултати истраживања
Представница Београдске отворене школе учествовала је у раду радне групе Министарства просвете, науке и технолошког развоја за израду подзаконског акта Закона о дуалном образовању, а истраживачки тим БОШ-а је израдио и анализу о каријерном вођењу и саветовању у програмима учења кроз рад како би подржао рад на изради овог документа.
У оквиру истраживања спроведена је деск анализа постојећих начина реализовања активности каријерног вођења и саветовања у вези са учешћем ученика и ученица у учењу кроз рад у европским земљама. Такође, почетком маја 2018. године одржани су интервјуи са наставницима/ама и стручним сарадницима/ама који су представници/е тимова за каријерно вођење и саветовања у школама са профилима у дуалном образовању.
На основу добијених података, креирана је публикација „Каријерно вођење и саветовање и учење кроз рад“ која садржи препоруке за примену правилника о раду тима за каријерно вођење и саветовање у средњим школама које реализују образовне профиле у дуалном образовању.
Београдска отворена школа се залаже за унапређивање правно-институционалног оквира за спровођење политике каријерног вођења и саветовања у Србији кроз иницијативу „Каријерно вођење и саветовање за бољу запошљивост младих – КВИС на БИС”, подржану од стране Solidar Suisse – Канцеларије у Србији, пету годину заредом.
Извор: www.bos.rs
Оставите коментар