Пише: Ана Вељковић (Блог о социјалном укључивању)
Ученичко предузетништво већ дуго тражи место под школским сунцем Србије. У школама је присутно кроз рад секција, а стидљиво се појавило пре неколико година као изборни предмет у огледним одељењима неких стручних школа у Србији.
Са ученичким предузетништвом упознала сам се преко програма Достигнућа младих, тачније на обуци 2003. године у Пролом бањи. То искуство и сазнања су ми омогућили да, у огледном одељењу I године Правно-пословне школе у Нишу, знања стечена на обуци применим у оквиру предмета Економска географија формирајући виртуална предузећа и користећи их као метод рада, што је у то време био пионирски подухват у школи.
Ученике Правно-пословне школе од школске 2014/15. године укључујем у предузетничку секцију. На такмичењу Пословни изазов су остварили највећи успех, када је Андрија Томић обезбедио пласман на Пословном изазову Западног Балкана. Из Правно-пословне школе су учествовале 3 компаније на Регионалном такмичењу ученичких компанија 2015. године, а међу њима и LazyDoc, компанија која нуди идеје за самозапошљавање и логистичку подршку при реализацији. Верујем да ће наредних година у овој школи ученичко предузетништво имати још већу популарност.
Након доласка 2010. године у Гимназију “Бора Станковић“ уочила сам да гимназијалци, као будући академски грађани, нису довољно припремљени за искушења која их очекују након завршених студија. То ми је дало мотив да формирам предузетничку секцију. Њен основни циљ је буђење предузетничког духа код ученика и стварање жеље за самозапошљавањем. Други циљ је упознавање ученика са радом у привредном амбијенту. На почетку рада секције гимназијалци нису знали шта је предузетништво и мој први задатак био је да на најједноставнији начин објасним заинтересованим ученицима шта је предузетништво и његов значај. У реализацији ове активности имала сам потпуну подршку Достигнућа младих. Следећи корак био је селекција ученика. Из досадашњег искуства ову фазу сматрам врло битном за формирање успешних ученичких компанија. Рад са тим ученицима био је инспиративан јер су били препуни идеја, а док сам радила с њима била сам на „слатким мукама“. Схватила сам колико је мало потребно да се покрене машта младих људи из које могу да се роде интересантне идеје. Били су то знаци који су предсказивали да кроз коју годину секција може остварити значајне резултате, уз адекватан рад. Видело се светло на крају тунела.
Већ од прве године рада секције долазе и резултати са различитих такмичења. Гимназијалци су учествовали на Националним такмичењима Пословни изазов, а затим у оквиру програма из Социјалног предузетништва је ученичка компанија Social Green освојила 2013. године II место на Националном такмичењу.
Следи формирање ученичких компанија, међу којима су Bugzz Off, компанија са занимљивим производом растеривача комараца, затим компанија Бораж, са акустичним постољем за iPhone, Vinilcom, са декоративним сатовима од грамофонских плоча и Badji Cookies, са богатим кетерингом за пријеме. У школској 2014/15. години на Регионалном такмичењу за ученике из југоисточне Србије учествовале су компаније Green Grafitti, чији је производ смеса од гамета маховине за уређење животне средине, и ReBelt, компанија која користи рециклажни материјал у плетењу каишева за гитаре. Green Grafitti тада освајају II место, а на Националном такмичењу у Београду постају победници. То им је омогућило пласман на европско такмичење у Берлину, на ком су представљали Србију.
(…)
Текст “Ученичко предузетништво – прича која траје” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар