Пише: Ивана Ковачевић (Блог о социјалном укључивању)
Учење на даљину, посебан вид наставе који подразумева просторну удаљеност ученика и наставника, познато је васпитно-образовном систему веома дуго. Средином 18. века постојале су дописне школе у Европи, а путем поште ученици су достављали своје радове и завршне тестове како би били оцењени. Касније, са доласком радија и телевизије, уређаја који преносе звук и слику, долази до појаве курсева који се организују преко ових уређаја.
Нове технологије доносе све боље услове за похађање учења на даљину. Данас је спровођење учења на даљину незамисливо без интернета, компјутера и специјализованих образовних платформи, од којих издвајамо Moodle, Blackboard Learning System, ILIAS, JoomlaLMS, OLAT, Claroline, Atutor, eFront итд. Заједничка особина ових платформи је да представљају затворене и контролисане системе за учење, намењене наставницима и ученицима. Садрже пажљиво креиране механизме за администрацију, документовање, праћење и анализу напредовања ученика. Подаци о учењу и тестирању чувају се у бази података која се налази на серверу. Пажљиво креирани и посебно адаптирани наставни материјали омогућавају ученицима да, према сопстевној одлуци и у складу са приликама у којима су се нашли, планирају и самостално одлучују када ће учити, а образовни материјали су им доступни у свако доба.
Разлози за овакав вид учења су многобројни. Некада су искључиво географски фактори пресудни за реализовање наставе на даљину, а некада прекид континуираног учења у матичној школи због одласка ученика на болничко лечење, преласка са болничког на кућно лечење или одлазак на лечење у иностранство.
Поред наставе која се одвија у болничким и кућним условима, ОШ “Др Драган Херцог” последњих седам година организује управо наставу на даљину са ученицима који прелазе са болничког на кућно лечење или своје лечење настављају у иностранству. Овај неопходни и једини начин учења за многе ученике широм Србије реализован је као део пројекта “Учење на даљину” у оквиру пројектног циклуса “Подизање капацитета школа за образовање ученика са сметњама у развоју”, под покровитељством Министарства просвете, науке и технолошког развоја и DILS-а (школска 2009/2010. година).
Са почетком реализације учења на даљину, часове који су раније организовани на уобичајен начин, непосредно и традиционално, помоћу живе речи наставника са учеником који испред себе има свеску, књигу, оловку, требало је прилагодити посебним условима рада посредним путем, преко интернета, уз помоћ пажљиво бираних веб алатки, које ће на најбољи начин помоћи у реализовању наставе, водећи рачуна о узрасту ученика. Наставници су прошли адекватне обуке за пружање оваквог вида наставе. Свакодневно се прате нови трендови у складу са убрзаним напретком информационо-комуникационих технолгија и стално се усавршавају да би својим ученицима на најбољи начин приступили и пружили ваљано знање. За постављање образовних материјала и креирање посебних курсева по предметима одабрана је Moodle платформа на српском језику која нуди обиље различитих могучности, од којих истичемо механизме за процену постигнућа ученика, а у великој је предности у односу на друге системе када је реч о локализацији на српски језик и ћирилично писмо.
(…)
Текст “Учење на даљину” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар