Током “ФинПис часа”, одржаног 27. септембра 2018. године, помоћница министра просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије Весна Недељковић изјавила је да је више од 1.000 наставника/ца и учитеља/ица обучено да децу подучава финансијској писмености.
“ФинПис” час са ученицима и ученицама четвртог разреда организован је у ОШ “Дринка Павловић” у Београду, у оквиру пројекта “Укључивање финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања Републике Србије”.
Недељковић је том приликом истакла да ученици/е кроз финансијско описмењавање имају прилику да, између осталог, науче шта је приход и расход и како да уштеде, напомињући да није реч о посебном предмету.
Изучавање финансијске писмености је пројектна замисао којом смо се руководили и то сада улази у систем, и то не само у овој школи, већ и у осталим, објаснила је она и нагласила да Министарство има намеру да буџетира наставак овог подухвата како би постао део системског решења.
Према њеним речима, то је у духу реформе која је уведена у првом и петом разреду основне школе, а чије је тежиште на међупредметном увезивању садржаја и повезивању знања.
У складу с тим, Недељковић је прецизирала да је финансијска писменост важна када је укомпонујемо са наставним садржајима из свих предмета, када говоримо о развоју предузетничке мисли и идеје, као и о дуалном образовању.
Помоћница министра за дуално и предузетничко образовање Габријела Грујић указала је на значај финансијске писмености за развој предузетничких компетенција код младих.
Према њеним речима, суштина изучавања финансијске писмености јесте у томе да деца већ од овог узраста знају шта је приход, расход и како да уштеде.
Одржавање “ФинПис” часа је доказ тога како промишљамо о подизању нових платформи образовања, које не значи само стицање знања, већ и на који начин да деца та знања користе, додала је она.
Грујић је оценила да ће знања која се стичу на овај начин остати трајна и бити корисна.
Генерални директор компаније “Виза” за Југоисточну Европу Владимир Ђорђевић навео је да “ФинПис” својим свеобухватним програмом доноси низ извора и материјала за финансијско образовање, креираних тако да мотивишу наставнике/це, децу предшколског и школског узраста и ширу заједницу.
Ђорђевић је предочио да је циљ “ФинПиса” да учење о финансијским концептима постане приступачније и интерактивно, док се теме крећу од основних појмова за најмлађи узраст, па све до сложенијих тема за младе који ће ускоро постати финансијски независни.
ФинПис – „Укључивање финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања Републике Србије” – први је пилот-пројекат ове врсте у Србији и ширем региону.
Он ће се спроводити током школске 2018/2019. године, а њиме ће бити обухваћено 1.260 наставника/ца и васпитача/ица, као и 15.000 деце из 34 школе и осам предшколских установа широм земље.
Партнер ресорног министарства на овом пројекту је компанија “Виза”.
Извор: www.srbija.gov.rs
Оставите коментар