Пише: Маријана Тасић (Блог о социјалном укључивању)
Ситуација 1: Коначно сте се, после много година одлагања, решили да покренете свој сајт или блог и изрекламирате свој посао, хоби или просто покренете дискусију на неку вама интересантну тему и у сајбер спејсу. Након што сте урадили све што сте мислили да треба и потпуно сте задовољни изгледом и садржином сајта/блога, анализирањем ко најчешће приступа вредим информацијама које сте поставили схватате да је то неколицина оних којима сте поделили адресу (тзв. direct hits) и да нема оних који су случајно „набасали“ на ваш труд.
Ситуација 2: Покушали сте да пронађете сајт познаника и укуцали све могуће кључне речи у Google-у које су вам пале на памет да би могле бити у вези са темом, о којој знате да је реч, и нисте успели да га пронађете.
Ако сте икада били у једној од ових ситуација или некој сличној, већ имате свест о томе да се веб сајтови на неки начин рангирају у Интернет претраживачима (Google, Bing и сл.), тј. да постоји разлика у видљивости веб сајтова на Интернету.
SEO (Search Engine Optimization) представља оптимизацију веб сајта за горе поменуте Интернет претраживаче, односно, континуиран рад на унапређењу видљивости и доступности веб сајта на Интернету. Ово је озбиљан и трајан посао, тј. није га могуће одрадити једном и рећи „То је то“. Природа самих претраживача се учестало мења, као и критеријуми према којима се сајтови рангирају, те је потребно континуирано пратити дешавања на овом пољу и усклађивати сајт са променама, само да би се очувао ранг. Дакле, као у Теорији црвене краљице – када Краљица Срце показује Алиси („Алиса у земљи чуда“) своје краљевство и током прелетања Алиса прокоментарише како има утисак да иако лете и крећу се, некако стоје у истом месту, а Краљица на то одговори да је понекад потребно кретати се изузетно брзо само да би се остало у истом месту.
Иако је у питању посао који није нарочито техничке природе, већ више логичке (дефинисање различитих кључних речи, наслова и поднаслова, убацивање описа слика и сл.), најчешће се препоручује да се овај посао препусти стручњацима за SEO. Негде сам прочитала одлично поређење на ову тему, а служи као савршена илустрација: Кад купите Порше, сигурно нисте планирали да му сами радите амортизацију, исто тако, кад се већ потрудите да дизајн и садржај вашег сајта буду на високом нивоу, немојте сами радити оптимизацију – препустите то стручњацима.
(…)
Оставите коментар