Пише: Ивана Ковачевић (Блог о социјалном укључивању)
Трагајући за интересантним, подстицајним и корисним средствима за успешно овладавање наставним садржајима, наставници наилазе на различита средства која пружају обиље могућности. Да би час био успешан, а ученици са вољом и љубављу усвајали нова знања, некада је довољно испричати лекцију, а некада треба градиво приближити на маштовит начин. Информационо-комуникационе технологије у данашње време пружају мноштво бесплатних и јавно доступних наставних материјала, средстава, апликација итд. Важно је мудро одабрати и са мером користити могућности које се пред наставнике стављају.
Једна од могућности је и Sway у настави. Sway је нова апликација (Microsoft Office) која олакшава креирање и дељење интерактивних извештаја, личних прича, презентација итд.
Ова апликација може се користити на часовима обраде наставне јединице. Тада наставник може приказати у уводном делу часа на паметној табли Sway који је унапред припремио, а који садржи уводне напомене о лекцији, кораке за обраду лекције, садржаје који претходе темељној обради нове наставне јединице, слике везане за обраду, снимке, истраживачке задатке итд. Тада су ученици гледаоци који ће по завршетку приказивања овакве презентације дискутовати, водити дебате, износити мишљења и учити путем дијалога.
На часовима обраде наставне јединице, у дигиталном кабинету или учионици која има паметну таблу, ученици и наставник могу у току обраде наставне јединице заједно креирати Sway од материјала припремљених у складу са истраживачким задацима које су добили на претходном часу. По завршетку часа, наставник може ученицима веома лако поделити линк који их води до лекције настале заједничким радом на часу.
На часовима утврдјивања наставних јединица, Sway може садржати различите врсте задатака, тестова, игрица, асоцијација, укрштеница итд.
Погодан је и за креирање настаних јединица за ученике којима је потребна додатна подршка у учењу. Ученици који имају проблема са читањем и писањем (дислексија и дисграфија) на овај начин могу добити лекције са аудитивним и визуелним садржајима, прилагођеним тако да за усвајање наставног садржаја није нужно овладавање вештином читања и писања.
Sway има могућност укључивања Приказа приступачности за све ученике којима је потребна додатна подршка у раду. Када се у апликацији укључи Приказ приступачности, омогучава се да се шема боја мења (црно-бело) ради обезбеђивања високог контраста за лакше читање текста, олакшава се навигација (вертикални приказ), распоред се представља вертикално како би корисници могли да се фокусирају на један по један део садржаја, специјализоване групе (координатне мреже, пројекције слајдова, низови итд.) раздвојене су ради обезбеђивања лакшег приступа садржају, уклањају се сувишне анимације због ометања пажње итд. Ова апликација веома је погодна за све кориснике који користе читаче екрана. Више информација на: Први кораци. На овом месту може се наћи све о апликацији Sway: добар увод у Sway, како да дођете до осталих садржаја креираних путем ове апликације, упознати се са листом тастерских пречица и акцелератора који су тренутно подржани у апликацији и све о најважнијим функцијама приступачности. Ево и једног одличног курса за овладавање овом апликацијом, линк: Introduction to Sway
(…)
Текст “Sway у настави” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.
Оставите коментар