Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Sway у настави

Објављено 15.12.2016.

svejПише: Ивана Ковачевић (Блог о социјалном укључивању)

Трагајући за интересантним, подстицајним и корисним средствима за успешно овладавање наставним садржајима, наставници наилазе на различита средства која пружају обиље могућности. Да би час био успешан, а ученици са вољом и љубављу усвајали нова знања, некада је довољно испричати лекцију, а некада треба градиво приближити на маштовит начин. Информационо-комуникационе технологије у данашње време пружају мноштво бесплатних и јавно доступних наставних материјала, средстава, апликација итд. Важно је мудро одабрати и са мером користити могућности које се пред наставнике стављају.

Једна од могућности је и Sway у настави. Sway је нова апликација (Microsoft Office) која олакшава креирање и дељење интерактивних извештаја, личних прича, презентација итд.

Ова апликација може се користити на часовима обраде наставне јединице. Тада наставник може приказати у уводном делу часа на паметној табли Sway који је унапред припремио, а који садржи уводне напомене о лекцији, кораке за обраду лекције, садржаје који претходе темељној обради нове наставне јединице, слике везане за обраду, снимке, истраживачке задатке итд. Тада су ученици гледаоци који ће по завршетку приказивања овакве презентације дискутовати, водити дебате, износити мишљења и учити путем дијалога.

На часовима обраде наставне јединице, у дигиталном кабинету или учионици која има паметну таблу, ученици и наставник могу у току обраде наставне јединице заједно креирати Sway од материјала припремљених у складу са истраживачким задацима које су добили на претходном часу. По завршетку часа, наставник може ученицима веома лако поделити линк који их води до лекције настале заједничким радом на часу.

На часовима утврдјивања наставних јединица, Sway може садржати различите врсте задатака, тестова, игрица, асоцијација, укрштеница итд.

Погодан је и за креирање настаних јединица за ученике којима је потребна додатна подршка у учењу. Ученици који имају проблема са читањем и писањем (дислексија и дисграфија) на овај начин могу добити лекције са аудитивним и визуелним садржајима, прилагођеним тако да за усвајање наставног садржаја није нужно овладавање вештином читања и писања.

Sway има могућност укључивања Приказа приступачности за све ученике којима је потребна додатна подршка у раду. Када се у апликацији укључи Приказ приступачности, омогучава се да се шема боја мења (црно-бело) ради обезбеђивања високог контраста за лакше читање текста, олакшава се навигација (вертикални приказ), распоред се представља вертикално како би корисници могли да се фокусирају на један по један део садржаја, специјализоване групе (координатне мреже, пројекције слајдова, низови итд.) раздвојене су ради обезбеђивања лакшег приступа садржају, уклањају се сувишне анимације због ометања пажње итд. Ова апликација веома је погодна за све кориснике који користе читаче екрана. Више информација на: Први кораци. На овом месту може се наћи све о апликацији Sway: добар увод у Sway,  како да дођете до осталих садржаја креираних путем ове апликације, упознати се са листом тастерских пречица и акцелератора који су тренутно подржани у апликацији и све о најважнијим  функцијама  приступачности. Ево и једног одличног курса за овладавање овом апликацијом, линк: Introduction to Sway 

(…)

Текст “Sway у настави” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]