Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Литерарна секција

Објављено 03.10.2016.

citamПише: Ивана Ковачевић (Блог о социјалном укључивању)

Свака школа својим радом обухвата наставне и ваннаставне активности и разликује обавезне, изборне и факултативне облике васпитно-образовног рада.  Обавезни облици рада спроводе се свакодневно по прецизно утврђеном распореду часова. Оно што школе разликује је разноврсност вананставних активности.  Секције спадају у ваннаставне активности и као факултативни облици рада обавезне су за ученике који се за њих определе. Секције  које у школама постоје нису обавезне за све ђаке, али су веома важне јер су слободном вољом ђака изабране. Има ђака који изражавају себе похађајући  секције везане за ликовно стваралаштво, има оних којима је покрет значајан. Неки воле колективне активности, неки индивидуални рад. Некима остају у сећању секције које у својој суштини садрже музику, а неки су срећни јер похађају секције у чијој је основи жива или писана реч. Има и секција у којима се спајају сликарство, музика, покрет и реч. Свака секција је лепа на свој начин, свака је дивна јер је одабрана унутрашњом жељом  ђака да ослушне себе и дарује онај сувишак енергије вођен креативношћу којом се  ствара најлепша уметност.

Некада ученици одаберу одређену секцију јер је друштво које похађа секцију одлично, а жеља за дружењем и потреба да се припада одређеној скупини у основношколском узрасту најважнија.

Пошто радим у школи која спроводи васпитно-образовни рад у болничким и кућним условима, дуго сам размишљала коју секцију да оснујем са својим колегама и ђацима и која је то секција која ће моје ученике привући да из себе изнедре оно што воле и желе. Са друге стране, оно што је био највећи проблем то је било како све ученике скупити на једном месту да бисмо радили заједно. Спонтано се дешавало да се упркос различитим баријерама неко од мојих ученика изрази стихом, неко начини леп лирски исказ, некада ми издиктирају састав који уместо њих забележим на папиру. На редовним часовима показали су велико интересовање за књижевна дела различите садржине и врсте. Неки су волели да рецитују, неки да пишу или стварају усмена дела, неки да глуме. Музика је постала саставни део наших часова.

,,Природа предмета Српски језик и књижвност је таква да пружа низ могућности за организацију различитих факултативних облика рада (литерарна секција, драмска секција, рецитаторска секција, новинарска секција), који се надовезују на наставне активности и подстичу стваралачки развој личности.” (Ана Марковић, Место литерарне секције у систему образовања, ,,Свет речи”, Друштво за српски језик и књижевност, 41/42, 2016. )

Одлучили смо да оснујемо литерарну секцију која ће функционисати на различитим местима, индивидуално. Затим, у жељи да се осети колективни дух секције, са напретком информационо-комуникационих технологија, али и са свакодневним усавршавањем знања наставника из те области, такође и добром вољом веб дизајнера Славише Ристића да  мојим ученицима поклони сајт по нашој замисли, добијамо  сајт Додатни час и страницу Састави ученика. Иако још нисмо уједињени и на једном месту, на тој страници објављујемо прве радове, уређујемо је, стављамо слике итд. Први плодови нашег рада постају видљиви.

Касније, све ученике који се налазе на различитим местима, спајам помоћу Скајпа (групни позив). Ово решење показало се као делотворно и коначно је наша секција могла да функционише онако како смо замишљали. Дружимо се, идемо на виртуелне изложбе, упознајемо се са ствараоцима, сређујемо страницу сајта Додатни час, идемо на такмичења, освајамо награде, одлазимо на доделе награда итд.

(…)

Текст “Литерарна секција” у целини можете прочитати на Блогу о социјалном укључивању.

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

sipru - logo - aktuelno
Priručnik za javne službe
Pristupačnost - aktuelnosti
E2E - aktuelnosti
sipru - logo - aktuelno
Romologija
Uticaj Covid-19 krize na zaposlenost: Fokus na ranjive kategorije - актуелности
Posledice Kovid-19 na položaj osetljivih grupa i grupa u riziku - uzroci, ishodi i preporuke
Mapiranje podstandardnih romskih naselja prema rizicima i pristupu pravima u Republici Srbiji sa naročitim osvrtom na Covid-19 epidemiju
Inovativne prakse u oblasti socijalne zaštite na lokalnom nivou u Republici Srbiji - Odgovor na vanredno stanje usled pandemije Covid-19

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Earlier
Milenka Matić
Roditeljstvo donosi brojne izazove i zadovoljstva. Roditelji su često u svojim odlukama prepušteni isključivo sebi, bez adekvatnih uputa i priručnika [...]
Пет, апр 16, 2021
Source: Inkluzija blog
SIPRU_BLog
Tema međugeneracijske solidarnosti sasvim retko se pominje u stručnoj i široj javnosti i to obično povodom prigodnih datuma. Kada se [...]
Пон, апр 12, 2021
Source: Inkluzija blog
Sara Đurđević
Mnogi misle da je psihoterapija menjanje svog karaktera i onoga što predstavlja suštinu ličnosti koju smo godinama gradili. Zapravo, psihoterapija [...]
Пет, апр 09, 2021
Source: Inkluzija blog
Suzana Gajić Jovanović
Roditeljstvo predstavlja izazov svakom roditelju koji želi da savesno i odgovorno odgaja svoje dete, pa čak i ako to čini [...]
Сре, апр 07, 2021
Source: Inkluzija blog
SIPRU_BLog
Moderna, inovatina nastava otvara vrata škole ka podsticajnim prostorima gde se ostvaruje direktan kontakt sa predmetima učenja i proučavanja. Praksa [...]
Уто, мар 30, 2021
Source: Inkluzija blog

Актуелни документи > <

Приручник за јавне службе „Комуникација са корисницима – приступ универзалног дизајна”
март, 2021 arrow right pdf [5 MB]
E2E: Извештај о спроведеној анализи постојећег програма предузетништва НСЗ са препорукама за унапређење
март, 2021 arrow right pdf [1 MB]
Ex-ante анализа Стратегије запошљавања Републике Србије за период 2021-2026. године
март, 2021 arrow right pdf [3 MB]
Ex-post анализа Националне стратегије запошљавања за период 2011-2020. године
фебруар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
Смернице о реализацији отвореног учења и учења на даљину за ученике/це са сметњама у развоју и инвалидитетом док су школе затворене: Унапређивање инклузивног учења у време COVID-19
децембар, 2020 arrow right pdf [8 MB]
Индекс друштвеног развоја градова и општина у Републици Србији – Брошура
децембар, 2020 arrow right pdf [313 KB]
Последице Ковид-19 на положај осетљивих група и група у ризику – узроци, исходи и препоруке
децембар, 2020 arrow right pdf [5 MB]
Мапирање подстандардних ромских насеља према ризицима и приступу правима у Републици Србији са нарочитим освртом на Covid-19 епидемију
децембар, 2020 arrow right pdf [12 MB]