Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

300 просветних радника завршило обуку о препознавању и поступању у случају дискриминације

Објављено 25.11.2020.

300 prosvetnih radnika završilo obuku o prepoznavanju i postupanju u slučaju diskriminacijeУ протеклих годину дана 300 просветних радника из 60 предшколских установа, основних и средњих школа широм Србије прошло је обуку о препознавању и предузимању препоручених активности и мера у вези са дискриминацијом у образовном окружењу. Обуци за директоре, стручне васпитаче, наставнике, педагошке асистенте и остале запослене у образовним установама претходила је обука 20 просветних саветника и инспектора, који су након тога пренели стечена знања, али и своја професионална искуства из праксе.

Обуку под називом „Да нам антидискриминација буде инспирација” реализовао је Центар за интерактивну педагогију (ЦИП) уз подршку пројекта Немачке развојне сарадње „Инклузија Рома и других маргинализованих група у Србији”, који спроводи Немачка организација за међународну сарадњу GIZ. Обука је акредитована у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и ЦИП Центром у Заводу за унапређивање образовања и васпитања за примену Правилника о поступању установе у случају сумње или утврђеног дискриминаторног понашања и вређања угледа, части или достојанства личности и Правилника о ближим критеријумима за препознавање облика дискриминације од стране запосленог, детета, ученика или трећег лица у установи образовања и васпитања.

„Обука на даљину путем интернета у трајању од 12 сати током две недеље и једнодневна непосредна обука у трајању од четири сата, која је реализована онлајн због ситуације изазване вирусом Ковид 19, спроведене су путем специјално креиране онлајн платформе. Кроз веома успешну дискусију и анализу праксе која се спроводила у 10 група, закључили смо да се о овој теми до сада недовољно разговарало и да, иако постоје законска регулативе и механизми за борбу против дискриминације у образовном систему, многи запослени, као и родитељи, нису с тим довољно упознати, те да због тога у великом броју случајева долази до одсуства одговарајуће реакције“, каже координаторка пројекта из ЦИП – Центра Ангелина Скареп.

Примери из праксе, изнети кроз конструктивну дискусију вођену током обуке, допринели су изради два водича за запослене у образовно-васпитним установама и за родитеље, који ће бити доступни на сајту Министарства просвете науке и технолошког развоја. Ови водичи на једноставан начин објашњавају појмове и теме везане за антидискриминацију, као и поступке и механизме предвиђене релевантним законским и подзаконским актима.

„Образовање има кључну улогу у заустављању дискриминације и ширењу културе поштовања различитости и људских права у читавом друштву, а запослени у образовним установама имају кључну улогу у процесу увођења промена и трансформација у образовању и кроз образовање. Обуке овог типа, као и водичи, неопходне су јер утичу на подизање свести о значају правовременог и одговарајућег реаговања на дискриминацију. Веома је важно што су у обуке, као тренери и ментори, били укључени просветни саветници и инспектори јер се на тај начин, осим преношења знања, остварује и ближа сарадња и подиже ефикасност у спровођењу антидискриминаторних поступака“, каже Петар Антић, пројектни менаџер пројекта „Инклузија Рома и других маргинализованих група у Србији”.

Извор: www.ukljucise.org

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]