Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

ЕУ ће имати јединствено дигитално тржиште

Објављено 07.05.2015.

ansip-ekЕвропска комисија објавила је дуго чекану стратегију за јединствено дигитално тржиште којом се регулише низ питања, од права потрошача у “онлајн” трговини на мало, преко ауторских права и заштите података, до ширења мреже и коришћења модерне технологије у индустрији. У Бриселу сматрају да је европском дигиталном тржишту, поцепаном на 28 националних тржишта, потребно више заједничких правила да би постало конкурентније. Очекује се да примена стратегије допринесе запошљавању и привредном расту, као и уштеди за потрошаче и бизнис. Реализација плана дигиталног тржишта, што ће бити приоритет Комисије у наредних неколико година, такође треба да обезбеди да Европска унија не заостаје за светом у ери интернета.

Како се наводи, стратегија коју је Комисија представила садржи 16 главних мера које треба да буду спроведене до краја 2016. Те мере ће помоћи да грађани ЕУ уштеде 11,7 милијарди евра годишње.

“Стратегија је само почетак, не циљ”, истакао је на представљању 6. маја потпредседник Комисије задужен за јединствено дигитално тржиште Андрус Ансип и затражио од Европљана “да убрзају”.

Ансип је додао да су “иницијативе међусобно повезане и појачавају једна другу” и да зато треба да буду брзо спроведене како би се снажније подстакли запошљавање и раст.

Према процени Комисије, јединствено дигитално тржиште може да “допринесе са 415 милијарди евра годишње економији ЕУ и отварању стотина хиљада радних места”.

Европски комесар за дигиталну економију Гинтер Етингер (Günther Oettinger) рекао је да Европа мора посебно да обрати пажњу да сустигне америчке компаније, као и да је “спречавање неоправданог гео-блокирања” један од главних циљева дигиталне стратегије.

“Чак 95% Европљана спречено је да посећује вебсајтове из друге чланице ЕУ или се преусмеравају на различите сајтове са вишим ценама”, образложио је Ансип додајући да се мора наћи решење за тај проблем.

Говорећи 7. маја на Европском бизнис самиту у Бриселу, Ансип је навео да готово 50% грађана ЕУ купује “онлајн” али да се углавном купује у својој земљи док преко границе купује тек сваки осми.

Истовремено у малопродаји само 5% компанија своје производе и услуге продаје “онлајн” у другим чланицама што је, сматра потпредседник Комисије, у највећој мери последица неповерења у “онлајн” услуге. Ансип је истакао да ће у циљу решавања тог проблема Комисија предложити правила за једноставне и ефикасне прекограничне уговоре које сви могу да схвате и имају поверења у њих.

Дигитализација европског бизниса и индустрије је слаба, оцењују у Комисији и наводе да само 1,7% компанија из ЕУ у пуној мери користи предности напредне дигиталне технологије док их 41% уопште не користи.

Решење за тај проблем требало би да буде техничка стандардизација како би се одржао корак са променама технологије и захтевима пословног света.

Комисија указује и да недостатак интероперабилности, нпр. дигиталне инфраструктуре и мреже, ограничава продуктивност компанија и њихове потенцијале.

Стубови стратегије

Први од три стуба стратегије јединственог дигиталног тржишта односи се на уклањање постојећих препрека. У том циљу, Комисија ће предложити правила за прекограничне уговоре, представити иницијативу за побољшање транспарентности цена и размотрити легалне претпоставке за решавање питања гео-блокирања.

Комисија ће такође изменити прописе о ауторским правима и представити иницијативу за смањење оптерећења које мала и средња предузећа трпе због различитих режима пореза на додату вредност у Европи.

Други стуб стратегије, чији је циљ да заједничко дигитално тржиште ради како треба, усмерен је на висококвалитетну инфраструктуру која ће омогућити “глатко” функционисање широм Европе.

Ансип је указао и на потребу стварања фер услова у окружењу.

Трећи стуб стратегије односи се на европску дигиталну економију и друштво. Како је оцењено, дигитална индустрија је кључна за одржавање привредног раста и подстицање оснивања предузећа у тој области обезбедиће радна места и иновације.

Комисија је најавила иницијативу за слободан проток података, као и план за стандардизацију на различитим секторима.

Такође је Комисија најавила да ће подстицати е-управе са циљем да помогне модернизацију државних служби и да се достигну интероперабилне јавне услуге између чланица ЕУ.

Извор: EurActiv.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]