Након прошлогодишње Crowdfunding Академије и успешно реализованих кампања Супер баке и Дели Суперкул штампач, овог лета је одржано и друго издање Академије. За учешће на Академији се пријавио велики број тимова који су желели да науче како да своју идеју за пројекат или бизнис преточе у crowdfunding кампању и тако прикупе потребна средства.
На Академију је примљено 15 тимова, а обука је одржана у београдском Стартит центру у два модула: 9. и 10. јуна, односно 23. и 24. јуна 2018. године.
Полазници су били у прилици да сазнају више о следећим кључним темама:
- осмишљавање пројектне идеје, финансија и технички аспект припреме кампање
- storytelling, дизајн и video pitch
- план комуникације и изградња мреже са пружаоцима подршке
- савети и упутства успешних предузетника, комуникацијских стручњака и crowdfunder-а: аутори успешних кампања – Марио Милаковић (Супер баке), Предраг Лазовић (Forsage games), Зоја Кукић (Стартит центар) и Хајдана Рукавина(ZEZ Хрватска) – пренели су своје искуство и дали смернице учесницима Академије.
Једна од занимљивијих активности за учеснике био је и „сајам perk-ова“, када су у оквиру тима осмишљавали различите perk-ове, а онда се нашли у улози backer-а који су са ограниченим износом „лажног новца“ могли да улажу у perk-ове других тимова. Циљ ове радионице био је да учесници провежбају осмишљавање оригиналних perk-ова који ће привући пажњу backer-а, али и да увиде како је бити “у ципелама” самих backer-а који ограниченим новчаним износом могу да подрже crowdfunding кампање.
Након завршетка Crowdfunding Академије, најбољи тимови су добили подршку у кампањи, и то не само у виду менторства, већ и кроз помоћ у видео продукцији и дизајну кампање.
Тимови чије ће кампање бити лансиране у наредних неколико месеци су:
- Адра, Друмодом – бескућници у Београду ускоро ће имати на располагању аутобус – покретну туш кабину и простор за освежење; већи део новца је прикупљен, недостаје само допринос из кампање
- Раданска ружа Лебане – органско поврће и производи из Лебана (ајвар, џем, слатко) стижу на вашу адресу у Београду ако ово социјално предузеће прикупи средства за покретну продавницу, односно специјално доставно возило
- Dažbog Games, Overtime – колико пута сте се нашли у ситуацији да је петак поподне и имате превише посла? Друштвена игрица инспирисана прековременим радом и како да га се најлакше отарасите биће доступна у октобру на Kickstarter-у
- BizBaz, Bees and Toys – играчка за најмлађе узрасте коју деца могу безбедно да жваћу и гурају у уста јер је еколошка и нема пластике – направљена од пчелињег воска и умотана у памук.
Менторску подршку добиће и следеће кампање:
- Гимназија “Светозар Марковић” из Ниша – “Батина башта” – након 60 година, време је да се ботаничка башта при Гимназији “Светозар Марковић” у Нишу ревитализује и постане еколошка учионица
- HearO Glasses – кампања ће омогућити прву прозиводњу наочара које ће свима са оштећеним слухом омогућити лакше и безбедније сналажење у саобраћају
- Нови модел, Integra Active House – еколошка и самоодржива монтажна кућа, односно простор који можете спаковати за две недеље и у њему провести свој одмор или живети дугорочно; кампања је намењења производњи прототипа како би први гости могли да уживају у овој кући
- Thunder Strike games – реалистична аудио игра, коју можете играти и ви, али нарочито је намењена особама са оштећеним видом – гејминг свет с овом игрицом постоји и за њих!
Како crowdfunding кампања захтева детаљну припрему и знатно улагање времена, неки од учесника Академије препознали су да им је потребно више од пар месеци да припреме своје кампање, а такође и уважили да кампање не треба реализовати током новогодишњих празника, те ће се Академија њиховим кампањама поново вратити у 2019. години.
Crowdfunding.rs ће наставити да пружа савете свим тимовима који желе да лансирају своје кампање, укључујући и преостале учеснике Академије: Кафе 16, Green delivery, Баш челик, А11, Ствараотека, Digital G и Фондација Фронт.
Више информација потражите на сајту www.crowdfunding.rs
Оставите коментар