У оквиру Локалног плана акције за децу, град у срцу Шумадије добио клуб при Специјалној школи за основно и средње образовање „Вукашин Марковић” за дружење ђака са сметњама у развоју са вршњацима.
Крагујевац је, са Сјеницом и Пиротом, први град у Србији који је усвојио Локални план акција за децу (ЛПА). Стратешки документ дефинисао је политику града према деци за период до краја 2010. године. Изради ЛПА-а претходило је усвајање Националног плана акције Владе Републике Србије, коју је израдио Савет за права детета, почетком 2004. године. Почетком фебруара у оквиру Специјалне школе за основно и средње образовање „Вукашин Марковић” почео је да ради први Клуб за децу и младе у оквиру кога се ђаци са сметњама у развоју друже са вршњацима. Свакодневно се организују различите радионице – за рад на рачунару, исказивање талената, изложбе, чајанке, караоке …
– Садржаји Клуба су конципирани према данима. Од 14 до 17 сати ђаци школе и вршњаци из, за сада, само ОШ „Вук Караџић”, средом посећују психо социјалне радионице. Уторком и четвртком се обучавају вештинама да самостално одржавају простор, сами организују неке садржаје. План је да Клуб постане отворен за све ученике у Крагујевцу – каже Јелена Чоко из Центра за квалитетно образовање, НВО која је у сарадњи са локалном самоуправом и и уз финансијску помоћ Теленор Фондације покренула Клуб. То је место где ће они моћи да успостављају социјалне везе, повећавају своје способности и могућности како би се у будућности равноправније укључили у друштво, додаје.
Новац за реновирање просторија обезбедила је Теленор Фондација као и рачунаре којих до отварања Клуба није било у школи са 229 ученика. У опремање просторија активно су учествовали стручњаци ове компаније, архитекте, инжењери. Задовољни постигнутим, после сарадње са Центром на овом пројекту, како каже Јелена Чоко у Фондацији је покренут пројекат малих грантова за које њихови запослени могу да аплицирају како би се решио неки проблем деце или маргинализованих група, у локалним срединама, где раде.
Оливера Сретеновић, социјални радник школе „Вукашин Марковић” додаје да је ово прво место где деца са менталним и психичким сметњама могу да се равноправно друже.
– Планирамо да организујемо, на пример, изложбу карикатура једног нашег ђака на коју ћемо позвати предаваче ликовног образовања из других школа да је са својим ђацима посете. Како се у школи наши ђаци образују за занимање помоћни кувара на часовима практичне наставе они спремају храну која се поподне служи на чајанкама у Клубу. Велики је повратни ефекат и родитеља. Они су пресрећни што деца која раније нису желела да излазе из кућа сада са радошћу остају после школе у Клубу. Видљив је и помак у борби са предрасудама јер вршњаци из редовних школа која се друже са нашим ђацима сада другачије гледају на њих.
Оставите коментар