Грађани и грађанке Србије неретко су незадовољни услугама јавне управе, при чему често односом службеника/ца према њима, али препознају напоре владе усмерене на поједностављење административних процедура, рекла је 25. јануара в.д помоћника директора Националне академије за јавну управу (НАЈУ) Снежана Антонијевић. Она је позвала грађане/ке да учествују у онлајн анкети и изаберу две услуге јавне управе које им задају највише муке. НАЈУ ће затим организовати обуке како би унапредила рад службеника/ца и олакшала грађанима и грађанкама.
Антонијевић је подсетила да је процес реформе јавне управе започео пре десетак година и да су остварени велики помаци у њеном функционисању.
Како је додала, истраживања показују да су грађани/ке у великој мери задовољни и да позитивно опажају напоре владе у смислу поједностављивања административних процедура, дигитализације, успостављања и развоја електронске управе.
„Ипак смо свесни да су грађани неретко незадовољни услугама јавне управе, а незадовољство се добрим делом односи на понашање и однос службеника према њима”, истакла је она.
Зато су управо службеници/е у фокусу Националне академије за јавну управу као новоосноване централне институције система стручног усавршавања.
„Циљ нам је да утичемо и допринесемо развоју компетенција службеника у различитим сферама рада али и развоју општих компетенција, као што је вештина комуникације”, рекла је за EURACTIV.rs и Бету в.д помоћника директора НАЈУ.
Она је додала да је кроз обуке Академије, која је почела да ради у јануару 2018, само у тој години прошло око 4.000 полазника и полазница.
Антонијевић је казала да је у фокусу НАЈУ да развија разноврсне програме обука којима с једне стране утичу на побољшање услуга које јавна управа пружа и поједностављивање процедура, а с друге доприносе унапређењу понашања службеника/ца према грађанима и грађанкама.
Тренутно се у оквиру пројекта „Подршка НАЈУ” који подржава Фонд за добру управу (GGF) Владе Уједињеног Краљевства спроводи онлајн анкета „Шта нас највише мучи?” са циљем да се идентификују услуге које грађанима и грађанкама задају највише проблема односно оне којима су најмање задовољни.
Анкета на сајту www.stanasnajvisemuci.rs траје до 10. фебруара, рекла је Антонијевић и позвала грађане/ке да је попуне и укажу на услуге које треба да буде унапређене.
Међу понуђеним су услуге везане за дечији додатак, промену пребивалишта, продужење возачке дозволе.
За две, према мишљењу грађана/ки, најпроблематичније услуге биће организовани тренинзи за службенике/це који о њима одлучују, односно резултати анкете ће помоћи да се развију програми обука који ће бити усмерени како на унапређење саме услуге, тако и на унапређење капацитета службеника/ца који те услуге пружају.
Антонијевић је рекла и да је новина у раду НАЈУ приступ „учење кроз рад” и истакла да ће та институција бити и даље посвећена унапређењу капацитета и компетенција службеника/ца и то не само оних које се односе на комуникацију, већи и оних потребних свим службеницима/ама, као и оних које су специфичне и стручне за поједине области рада службеника/ца.
„Само на тај начин бићемо у могућности да допринесемо развоју професионалне и одговорне јавне управе која је заснована на знању и која је у великој мери окренута ка грађанима као својим корисницима и ка привреди”, закључила је в.д помоћника директора Националне академије за јавну управу.
Извор: EURACTIV.rs
Оставите коментар