Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Obuke Nacionalne akademije za javnu upravu prošlo 4.000 službenika/ca

Objavljeno 30.01.2019.

Nacionalna akademija za javnu upravu - logoGrađani i građanke Srbije neretko su nezadovoljni uslugama javne uprave, pri čemu često odnosom službenika/ca prema njima, ali prepoznaju napore vlade usmerene na pojednostavljenje administrativnih procedura, rekla je 25. januara v.d pomoćnika direktora Nacionalne akademije za javnu upravu (NAJU) Snežana Antonijević. Ona je pozvala građane/ke da učestvuju u onlajn anketi i izaberu dve usluge javne uprave koje im zadaju najviše muke. NAJU će zatim organizovati obuke kako bi unapredila rad službenika/ca i olakšala građanima i građankama.

Antonijević je podsetila da je proces reforme javne uprave započeo pre desetak godina i da su ostvareni veliki pomaci u njenom funkcionisanju.

Kako je dodala, istraživanja pokazuju da su građani/ke u velikoj meri zadovoljni i da pozitivno opažaju napore vlade u smislu pojednostavljivanja administrativnih procedura, digitalizacije, uspostavljanja i razvoja elektronske uprave.

„Ipak smo svesni da su građani neretko nezadovoljni uslugama javne uprave, a nezadovoljstvo se dobrim delom odnosi na ponašanje i odnos službenika prema njima”, istakla je ona.

Zato su upravo službenici/e u fokusu Nacionalne akademije za javnu upravu kao novoosnovane centralne institucije sistema stručnog usavršavanja.

„Cilj nam je da utičemo i doprinesemo razvoju kompetencija službenika u različitim sferama rada ali i razvoju opštih kompetencija, kao što je veština komunikacije”, rekla je za EURACTIV.rs i Betu v.d pomoćnika direktora NAJU.

Ona je dodala da je kroz obuke Akademije, koja je počela da radi u januaru 2018, samo u toj godini prošlo oko 4.000 polaznika i polaznica.

Antonijević je kazala da je u fokusu NAJU da razvija raznovrsne programe obuka kojima s jedne strane utiču na poboljšanje usluga koje javna uprava pruža i pojednostavljivanje procedura, a s druge doprinose unapređenju ponašanja službenika/ca prema građanima i građankama.

Trenutno se u okviru projekta „Podrška NAJU” koji podržava Fond za dobru upravu (GGF) Vlade Ujedinjenog Kraljevstva sprovodi onlajn anketa „Šta nas najviše muči?” sa ciljem da se identifikuju usluge koje građanima i građankama zadaju najviše problema odnosno one kojima su najmanje zadovoljni.

Anketa na sajtu www.stanasnajvisemuci.rs traje do 10. februara, rekla je Antonijević i pozvala građane/ke da je popune i ukažu na usluge koje treba da bude unapređene.

Među ponuđenim su usluge vezane za dečiji dodatak, promenu prebivališta, produženje vozačke dozvole.

Za dve, prema mišljenju građana/ki, najproblematičnije usluge biće organizovani treninzi za službenike/ce koji o njima odlučuju, odnosno rezultati ankete će pomoći da se razviju programi obuka koji će biti usmereni kako na unapređenje same usluge, tako i na unapređenje kapaciteta službenika/ca koji te usluge pružaju.

Antonijević je rekla i da je novina u radu NAJU pristup „učenje kroz rad” i istakla da će ta institucija biti i dalje posvećena unapređenju kapaciteta i kompetencija službenika/ca i to ne samo onih koje se odnose na komunikaciju, veći i onih potrebnih svim službenicima/ama, kao i onih koje su specifične i stručne za pojedine oblasti rada službenika/ca.

„Samo na taj način bićemo u mogućnosti da doprinesemo razvoju profesionalne i odgovorne javne uprave koja je zasnovana na znanju i koja je u velikoj meri okrenuta ka građanima kao svojim korisnicima i ka privredi”, zaključila je v.d pomoćnika direktora Nacionalne akademije za javnu upravu.

Izvor: EURACTIV.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]