У петак, 30. маја 2014. године, у организацији Националног просветног савета и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, а уз стручну и финансијску подршку Британског савета (British Council) и Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва, у Палати Србија одржан је округли сто на тему унапређивања улоге информационо-комуникационих технологија у образовању.
Основни циљ округлог стола био је дефинисање и разумевање заједничких приоритета у имплементацији Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању, које је 2013. године припремио и усвојио Национални просветни савет Републике Србије. У раду округлог стола су узели учешће представници ресорних министарстава, привреде, Уније средњошколаца Србије, као и других релевантних институција у области образовања и е-управљања.
Десанка Радуновић, председница Националног просветног савета, Срђан Вербић, министар просвете, науке и технолошког развоја и Татјана Матић, државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација су поздравили присутне и отворили округли сто.
У првом делу округлог стола, Десанка Радуновић је представила “Смернице за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“, наглашавајући значај који нове технологије имају у ефективном управљању системом образовања, као и у организацији и извођењу наставе и учења.
Зоран Јовановић, директор Академске мреже Републике Србије (АМРЕС), је представио АМРЕС, тренутну технолошку инфраструктуру у Републици Србији, наредне кораке у увођењу е-образовања и сервиса за информациони систем основног и средњег образовања, као и улогу АМРЕС-а у овом процесу.
Дејвид Хасел (David Hassell), међународни саветник у развоју образовања уз помоћ информационо-комуникационих технологија, који је у раду округлог стола учествовао као гост Британског савета, је представио искуства других земаља и неке од модела који су се показали успешним у процесу имплементације ИКТ-а у образовању.
Други део округлог стола био је посвећен дискусији о едукативним и технолошким аспектима примене информационо-комуникационих технологија у образовању, као и образовним политикама и координацији као системским предусловима за примену ИКТ у образовању. Дискусију је водио Небојша Васиљевић, помоћник министра у Министарству трговине туризма и телекомуникација. Учесници у дискусији су истакли значај и актуелност ове теме и изнели следеће препоруке:
- Основати саветодавно тело који ће се састојати од стручњака из области образовања и ИТ сектора и које ће имати за циљ праћење, анализирање примене и предлагање мера за унапређивање улоге ИКТ у образовању.
- Развити и усвојити акциони план за имплементацију „Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“.
- Идентификовати организацију која ће обезбедити професионалну подршку у одржавању ИКТ опреме и администрирању инфраструктуре информационо-комуникационих система на нивоу свеукупног система образовања у Србији.
- Обезбедити финансирање изградње интернет мреже школа.
- Успоставити Јединствени информациони систем у просвети (ЈИСП) и дефинисати одржив систем обезбеђивања свих потребних података за све нивое образовања на основу којих ће се моћи пратити квалитет образовања.
- Радити на јачању капацитета образовних установа и појединаца у области ИКТ-а, са циљем коришћења различитих европских и међународних извора финансирања који су намењени унапређивању улоге ИКТ-а у образовању.
- Подизање свести о потенцијалним добробитима увођења ИКТ у образовање како за ученике, наставнике и директоре, тако и за квалитет наставе и образовни систем у целини.
- Урадити националне стандарде овладаности ИКТ компетенцијама по узору на стандарде релевантних међународних организација.
- Допунити стандарде компетенција наставника и стандарде компетенција директора индикаторима који мере оствареност ИКТ компетенција.
- Укључити курсеве из области ИКТ-а у програме иницијалног образовања наставника. Поред тога, укључити ову област као обавезну у програме професионалног усавршавања наставника.
- Квоте на државним факултетима дефинисати спрам потреба тржишта рада.
- Укључити дигиталну писменост у циљеве образовања и васпитања и образовне исходе и стандарде образовних постигнућа.
- Постоје примери добре праксе наставника у области примене информационо-комуникационих технологија у образовању, потребно је омогућити њихову размену и промоцију кроз различите канале комуникације.
- Промовисати хибридни модел организације наставе.
На крају дискусије, учесници округлог стола су се сагласили да је први корак у увођењу ИКТ-а у образовање стварање системских предуслова, односно оснивање интердисциплинарног савета и усвајање акционог плана, и изразили спремност да заједничким снагама допринесу што бржој примени препорука из „Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“.
Извор: www.nps.gov.rs
Оставите коментар