Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Одржан округли сто “Образовање подржано информационо-комуникационим технологијама”

Објављено 09.06.2014.

ICT_learningУ петак, 30. маја 2014. године, у организацији Националног просветног савета и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, а уз стручну и финансијску подршку Британског савета (British Council) и Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва, у Палати Србија одржан је округли сто на тему унапређивања улоге информационо-комуникационих технологија у образовању.

Основни циљ округлог стола био је дефинисање и разумевање заједничких приоритета у имплементацији Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању, које је 2013. године припремио и усвојио Национални просветни савет Републике Србије. У раду округлог стола су узели учешће представници ресорних министарстава, привреде, Уније средњошколаца Србије, као и других релевантних институција у области образовања и е-управљања.

Десанка Радуновић, председница Националног просветног савета, Срђан Вербић, министар просвете, науке и технолошког развоја и Татјана Матић, државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација су поздравили присутне и отворили округли сто.

У првом делу округлог стола, Десанка Радуновић је представила “Смернице за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“, наглашавајући значај који нове технологије имају у ефективном управљању системом образовања, као и у организацији и извођењу наставе и учења.

Зоран Јовановић, директор Академске мреже Републике Србије (АМРЕС), је представио АМРЕС, тренутну технолошку инфраструктуру у Републици Србији, наредне кораке у увођењу е-образовања и сервиса за информациони систем основног и средњег образовања, као и улогу АМРЕС-а у овом процесу.

Дејвид Хасел (David Hassell), међународни саветник у развоју образовања уз помоћ информационо-комуникационих технологија, који је у раду округлог стола учествовао као гост Британског савета, је представио искуства других земаља и неке од модела који су се показали успешним у процесу имплементације ИКТ-а у образовању.

Други део округлог стола био је посвећен дискусији о едукативним и технолошким аспектима примене информационо-комуникационих технологија у образовању, као и образовним политикама и координацији као системским предусловима за примену ИКТ у образовању. Дискусију је водио Небојша Васиљевић, помоћник министра у Министарству трговине туризма и телекомуникација. Учесници у дискусији су истакли значај и актуелност ове теме и изнели следеће препоруке:

  • Основати саветодавно тело који ће се састојати од стручњака из области образовања и ИТ сектора и које ће имати за циљ праћење, анализирање примене и предлагање мера за унапређивање улоге ИКТ у образовању.
  • Развити и усвојити акциони план за имплементацију „Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“.
  • Идентификовати организацију која ће обезбедити професионалну подршку у одржавању ИКТ опреме и администрирању инфраструктуре информационо-комуникационих система на нивоу свеукупног система образовања у Србији.
  • Обезбедити финансирање изградње интернет мреже школа.
  • Успоставити Јединствени информациони систем у просвети (ЈИСП) и дефинисати одржив систем обезбеђивања свих потребних података за све нивое образовања на основу којих ће се моћи пратити квалитет образовања.
  • Радити на јачању капацитета образовних установа и појединаца у области ИКТ-а, са циљем коришћења различитих европских и међународних извора финансирања који су намењени унапређивању улоге ИКТ-а у образовању.
  • Подизање свести о потенцијалним добробитима увођења ИКТ у образовање како за ученике, наставнике и директоре, тако и за квалитет наставе и образовни систем у целини.
  • Урадити националне стандарде овладаности ИКТ компетенцијама по узору на стандарде релевантних међународних организација.
  • Допунити стандарде компетенција наставника и стандарде компетенција директора индикаторима који мере оствареност ИКТ компетенција.
  • Укључити курсеве из области ИКТ-а у програме иницијалног образовања наставника. Поред тога, укључити ову област као обавезну у програме професионалног усавршавања наставника.
  • Квоте на државним факултетима дефинисати спрам потреба тржишта рада.
  • Укључити дигиталну писменост у циљеве образовања и васпитања и образовне исходе и стандарде образовних постигнућа.
  • Постоје примери добре праксе наставника у области примене информационо-комуникационих технологија у образовању, потребно је омогућити њихову размену и промоцију кроз различите канале комуникације.
  • Промовисати хибридни модел организације наставе.

На крају дискусије, учесници округлог стола су се сагласили да је први корак у увођењу ИКТ-а у образовање стварање системских предуслова, односно оснивање интердисциплинарног савета и усвајање акционог плана, и изразили спремност да заједничким снагама допринесу што бржој примени препорука из „Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“.

Извор: www.nps.gov.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]