Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Održan okrugli sto “Obrazovanje podržano informaciono-komunikacionim tehnologijama”

Objavljeno 09.06.2014.

ICT_learningU petak, 30. maja 2014. godine, u organizaciji Nacionalnog prosvetnog saveta i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a uz stručnu i finansijsku podršku Britanskog saveta (British Council) i Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva, u Palati Srbija održan je okrugli sto na temu unapređivanja uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju.

Osnovni cilj okruglog stola bio je definisanje i razumevanje zajedničkih prioriteta u implementaciji Smernica za unapređivanje uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju, koje je 2013. godine pripremio i usvojio Nacionalni prosvetni savet Republike Srbije. U radu okruglog stola su uzeli učešće predstavnici resornih ministarstava, privrede, Unije srednjoškolaca Srbije, kao i drugih relevantnih institucija u oblasti obrazovanja i e-upravljanja.

Desanka Radunović, predsednica Nacionalnog prosvetnog saveta, Srđan Verbić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Tatjana Matić, državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija su pozdravili prisutne i otvorili okrugli sto.

U prvom delu okruglog stola, Desanka Radunović je predstavila “Smernice za unapređivanje uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju“, naglašavajući značaj koji nove tehnologije imaju u efektivnom upravljanju sistemom obrazovanja, kao i u organizaciji i izvođenju nastave i učenja.

Zoran Jovanović, direktor Akademske mreže Republike Srbije (AMRES), je predstavio AMRES, trenutnu tehnološku infrastrukturu u Republici Srbiji, naredne korake u uvođenju e-obrazovanja i servisa za informacioni sistem osnovnog i srednjeg obrazovanja, kao i ulogu AMRES-a u ovom procesu.

Dejvid Hasel (David Hassell), međunarodni savetnik u razvoju obrazovanja uz pomoć informaciono-komunikacionih tehnologija, koji je u radu okruglog stola učestvovao kao gost Britanskog saveta, je predstavio iskustva drugih zemalja i neke od modela koji su se pokazali uspešnim u procesu implementacije IKT-a u obrazovanju.

Drugi deo okruglog stola bio je posvećen diskusiji o edukativnim i tehnološkim aspektima primene informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju, kao i obrazovnim politikama i koordinaciji kao sistemskim preduslovima za primenu IKT u obrazovanju. Diskusiju je vodio Nebojša Vasiljević, pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine turizma i telekomunikacija. Učesnici u diskusiji su istakli značaj i aktuelnost ove teme i izneli sledeće preporuke:

  • Osnovati savetodavno telo koji će se sastojati od stručnjaka iz oblasti obrazovanja i IT sektora i koje će imati za cilj praćenje, analiziranje primene i predlaganje mera za unapređivanje uloge IKT u obrazovanju.
  • Razviti i usvojiti akcioni plan za implementaciju „Smernica za unapređivanje uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju“.
  • Identifikovati organizaciju koja će obezbediti profesionalnu podršku u održavanju IKT opreme i administriranju infrastrukture informaciono-komunikacionih sistema na nivou sveukupnog sistema obrazovanja u Srbiji.
  • Obezbediti finansiranje izgradnje internet mreže škola.
  • Uspostaviti Jedinstveni informacioni sistem u prosveti (JISP) i definisati održiv sistem obezbeđivanja svih potrebnih podataka za sve nivoe obrazovanja na osnovu kojih će se moći pratiti kvalitet obrazovanja.
  • Raditi na jačanju kapaciteta obrazovnih ustanova i pojedinaca u oblasti IKT-a, sa ciljem korišćenja različitih evropskih i međunarodnih izvora finansiranja koji su namenjeni unapređivanju uloge IKT-a u obrazovanju.
  • Podizanje svesti o potencijalnim dobrobitima uvođenja IKT u obrazovanje kako za učenike, nastavnike i direktore, tako i za kvalitet nastave i obrazovni sistem u celini.
  • Uraditi nacionalne standarde ovladanosti IKT kompetencijama po uzoru na standarde relevantnih međunarodnih organizacija.
  • Dopuniti standarde kompetencija nastavnika i standarde kompetencija direktora indikatorima koji mere ostvarenost IKT kompetencija.
  • Uključiti kurseve iz oblasti IKT-a u programe inicijalnog obrazovanja nastavnika. Pored toga, uključiti ovu oblast kao obaveznu u programe profesionalnog usavršavanja nastavnika.
  • Kvote na državnim fakultetima definisati spram potreba tržišta rada.
  • Uključiti digitalnu pismenost u ciljeve obrazovanja i vaspitanja i obrazovne ishode i standarde obrazovnih postignuća.
  • Postoje primeri dobre prakse nastavnika u oblasti primene informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju, potrebno je omogućiti njihovu razmenu i promociju kroz različite kanale komunikacije.
  • Promovisati hibridni model organizacije nastave.

Na kraju diskusije, učesnici okruglog stola su se saglasili da je prvi korak u uvođenju IKT-a u obrazovanje stvaranje sistemskih preduslova, odnosno osnivanje interdisciplinarnog saveta i usvajanje akcionog plana, i izrazili spremnost da zajedničkim snagama doprinesu što bržoj primeni preporuka iz „Smernica za unapređivanje uloge informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju“.

Izvor: www.nps.gov.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]