Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Отворена учионица – школа на отвореном

Објављено 23.07.2021.

SIPRU Blog o socijalnom uključivanjuПишу: Бојана Митрићески Анђелковић и Слађана Јовић (Блог о социјалном укључивању)

Стална иновација наставе природних наука има намеру да допринесе што ефикаснијем и бољем остваривању задатака васпитања и образовања кроз остваривање исхода наставе биологије, хемије, географије, физике и математике. Највише успеха у свом раду имају наставници/це који су иницијатори и носиоци иновација у настави.

Час је интерактивни однос између наставника, ученика, наставних садржаја и дидактичко-технолошких окружења који се, по правилу, остварује у одређеном временском трајању. Наставне методе постижу свој максисмум када одговарају природи градива. Метода демонстрације и практичне примене наученог представља спој знања и практичног рада, а ми смо је у нашој школи применили након теоријске обраде целина.

Škola na otvorenomАко анализиримо здравље и развој ученика постајемо свесни проблема да деца проводе мање времена напољу и да је савремени начин живота утицао на њихов моторички развој. Настава у дворишту школе, као отворена учионица даје много могућности за примену различитих метода рада. Када водимо и усмеравамо ученике/це да пронађу одговоре у свом окружењу развијамо критичко мишљење, логику за решавање проблема, подстичемо истраживачки дух и сарадњу кроз рад у групама. Настава у природи задовољава потребу за кретањем, даје мотивацију за учење, подстиче развој моторичких способности и приближава ученицима здрав начин живота.

Наставне теме које су ученици/це обрадили су делови биљака, употреба и обрада зачинског биља, а као моделе смо користили биљке посађене у школској башти. Приликом реализације наставног процеса одредили смо неколико фаза: стицање теоријских знања, подела радних задатака ученицима/цама, подела ученика/ца на групе, и најзад практична активност, анализа и вредновање урађених задатака.

Ученици/це са потешкоћама у учењу имали су задатак да посматрају биљке у башти и науче њихове називе. Након тога приступили смо препознавању делова различитих биљака и уочавању разлика између њих. Током фронталног рада ученицима са слабијим успехом су помагали ученици/це са бољим оценама. Овај облик рада је помогао развој социјалне интеграције код ученика/ца са слабијим успехом и оних са тешкоћама у раду. Током заједничког рада свих ученика/ца применили смо модел различитих педагошких мера, као што су социјализација, јачање емпатије, развијање мануелних вештина, комуникације и практичних вештина рада у природном окружењу.

Škola na otvorenomДеца су пружала подршку једни другима тако што су ученици са бољим успехом били ментори, међусобно су се допуњавали и унапређивали сазнања током наставе. Тако смо омогућили да се креира сарадничка клима и позитивна атмосфера за напредак у разреду. Циљ нам је да се свако развија према својим способностима и одговарајућем темпу, а да осећа припадност заједници и даје свој допринос према својим могућностима. Развијамо позитиван став према различитостима између ученика/ца и уклапамо их да буду функционална целина током рада на часу.

Наставном темом „Зачинска и лековита биља” повезали смо биологију, хемију и географију. У нашој школској башти посадили смо различите врсте биља и осмислили отворену учионицу где се изучавају биљке, њихова употреба и обрада као и станиште, услови раста и развоја. У циљу лакше провере остварених исхода, ученици/це су подељени у неколико група, а свака група је добила задатак да у радној свесци обележи делове, одреди где се биљке могу наћи у природном станишту, где се користе у свакодневном животу и како се прерађују. Ученици/це су показали велико интересовање за рад у учионици на отвореном. Могућност непосредног посматрања биљног света и рада у таквом окружењу утицала је смирујуће и стимулативно на све ученике/це. На крају наставе заједно смо скували чај и поделили тренутке дружења у позитивном окужењу школског дворишта.

———-

Текст „Отворена учионица – школа на отвореном” изворно је објављен на Блогу о социјалном укључивању. Остале блогове Бојане Митрићески Анђелковић и Слађане Јовић можете прочитати овде.

Уколико желите да прочитате и текстове других аутора/ки Блога о социјалном укључивању, кликните на линк.

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]