Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Почео са радом иновативни сервис Националне дечије линије (НАДЕЛ)

Објављено 10.03.2021.

NADEL - sigurni chatМинистарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Центар за заштиту одојчади, деце и омладине Београд и UNICEF, уз финансијску подршку Европске уније, 24. фебруара су пустили у рад нови иновативни сервис Националне дечије линије (НАДЕЛ) за пријаву насиља и саветовање кроз чет бот и Viber бот апликације.

Увођење нових иновативних сервиса је омогућио UNICEF захваљујући финансијској подршци Европске уније.

„Деца су увек осетљива група и у околностима као што је ова сада са COVID пандемијом, постају још изложенија потенцијалном насиљу. Из тог разлога сарађујемо са великим бројем партнера из државног сектора, са међународним организацијама и цивилним друштвом, како бисмо ту ситуацију спречили и заштитили децу што је више могуће. У оквиру овог пројекта, подршка је усмерена на четири области – здравље, образовање, рани развој детета и заштиту деце. У овом специфичном случају, наш циљ је био да искористимо доступну модерну технологију која често омогућава једноставнији приступ помоћи, док истовремено штити приватност детета“, рекла је Леонета Пајер из Делегације ЕУ у Србији.

Унапређење и подршка НАДЕЛ-у је од посебног значаја у контексту спровођења недавно усвојене Стратегије за превенцију и заштиту деце од насиља за период 2020-2023, као и у циљу јачања целокупног система превенције и одговора на насиље над децом у Републици Србији. Министарка за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Дарија Кисић Тепавчевић поручила је да Влада Републике Србије има нулти облик толеранције када је у питању насиље.

„Одржавање физичког и менталног здравља наше деце је приоритет свих нас. У складу са тим, отварање овакве услуге даће додатни допринос у спречавању сваке врсте насиља, нарочито у популацији деце и омладине“, рекла је Кисић Тепавчевић.

Она је навела да ће нова услуга омогућити да се на лакши начин препозна сваки облик насиља и да се на време реагује, будући да се млађа популација најслободније осећа управо приликом овакве врсте комуникације. Тако се пружа максимална слобода и подршка свој деци и омладини да пријаве било какав облик злостављања и насиља и да деца знају да нису сама и да имају коме да се обрате за помоћ, закључује министарка.

Криза изазвана корона вирусом је вишеструко утицала на животе деце и на њихов развој. Услед повишеног стреса дошло је до пораста насиља у породици као и смањене приступачности служби за заштиту деце. Саветовање путем чет бота и Viber бота успостављено је да омогући пријаву насиља и саветодавни рад који обезбеђује приватност, с обзиром на то да је телефонски разговор неким ситуацијама немогућ.

„Видели смо да је пандемија утицала на погоршање ситуације у вези са менталним здрављем и повећала ниво стреса услед изолације, страха, панике и неразумевања околности у којима се налазимо. А све то утиче на ниво насиља у друштву. Борба против насиља над децом је један од приоритета UNICEF-а. Влада Републике Србије је јасно показала посвећеност приступу нулте толеранције према насиљу. Стога је од кључног значаја да се овај моментум одржи“, изјавила је Дејана Костадинова, директорка UNICEF-а у Србији.

НАДЕЛ је саставни део Центра за заштиту одојчади, деце и омладине Београд и чини га мрежа искусних саветника специјализованих за рад и разговор са децом. Од свог оснивања, саветници НАДЕЛ-а су примили више од милион телефонских позива деце из целе Србије и пружили више од 50.000 саветовања.

„Национална дечија SOS линија почела је са радом 2005. године при Центру за заштиту одојчади, деце и омладине и један је од проверених сервиса који функционише са циљем превенције и пријаве насиља, али и подршке деци и младима у вези са многим питањима која су им од значаја. Деца морају да имају поверљив, анониман, бесплатан и доступан канал за пријаву насиља или сумње на насиље. Пратећи њихове потребе, уз огромну подршку и активно учешће UNICEF-а и ресорног Министарства упустили смо се у озбиљан посао израде безбедне интерактивне платформе којој се анонимно може приступити и остварити онлине саветовање са обученим стручњацима који су кроз посебну врсту тренинга припремљени да пруже услугу чет саветовања”, поручио је Зоран Милачић, директор Центра за заштиту одојчади, деце и омладине.

Извор: europa.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]