Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Представљен Правилник о поступању образовне установе у случају дискриминаторног понашања и вређања угледа, части или достојанства личности

Објављено 20.10.2018.

Predstavljanje Pravilnika o postupanju obrazovne ustanove u slučaju sumnje ili utvrđenog diskriminatornog ponašanja i vređanja ugleda, časti ili dostojanstva ličnostiПредставници/е Министарства просвете науке и технолошког развоја су 17. октобра у Београду представили Правилник којим се, између осталог, дефинише поступање образовних установа у случају дискриминације или када постоји сумња на такво понашање, али и када се вређа углед, част или достојанство личности.

У образовној установи забрањује се дискриминација и дискриминаторско поступање, којим се на непосредан или посредан, отворен или прикривен начин, неоправдано прави разлика, као и неједнако поступа према ученицима/ама и запосленима.

Представљајући Правилник, државна секретарка Анамарија Вичек навела је да је намењен свим образовним установама и да је његов циљ да ове негативне појаве буду присутне у што мањем броју.

Установама се предлаже да раде на предупређивању дискриминације, вређања угледа, части или достојанства личности, подизању свести свих у установи о негативном деловању на појединца/ку, стварању сигурног и подстицајног окружења, неговању атмосфере сарадње, уважавања, развијању позитивног система вредности, казала је она.

Вичек је указала да у случају појаве дискриминаторног понашања, свака установа мора поштовати одређен редослед поступања.

То су проверавање добијене информације, заустављање дискриминаторног понашања, обавештавање и позивање родитеља, прикупљање релевантних информација и консултације, предузимање мера и активности и праћење њихових ефеката, рекла је она.

Вичек је казала да се дискриминација и дискриминаторско поступање заснива на било ком личном својству које особа има: раси, боји коже, националној припадности или етничком пореклу, статусу мигранта/избеглице, убеђењима, полу, родном идентитету, сексуалној орјентацији, имовном стању, социјалном и културном пореклу, сметњама у развоју и инвалидитету и др.

Помоћница министра за предшколско и основно образовање и васпитање Весна Недељковић рекла је да је Правилник ступио на снагу са почетком текуће школске године, као и да је настао из потребе да се операционализује Правилник који  је усвојен 2016. године.

Оба правилника доносе важну новину, а то је дефинисање сегрегације као посебно тешког облика дискриминације, казала је она.

Према њеним речима, решавањем ових проблема образовни систем ће бити равноправнији, приступачнији и квалитетнији за све грађане и грађанке.

Недељковић је оценила да су професионална и лична одговорност неодвојиве и да представљју покретачку снагу која ће утицати на промене у свести, размишљању, делању и понашању.

У изради овог подзаконског акта Министарство просвете је сарађивало са канцеларијом Повереника за заштиту равноправности и UNICEF-ом.

Заменица директорке UNICEF-а у Србији Северин Леонарди је истакла је да је један од основних принципа Конвенције о правима детета недисцкриминација.

Свако право наведено у Конвенцији је нераскидиво повезано са достојанством и хармоничним развојем сваког детета, рекла је Северин Леонарди  честитајући Министарству просвете на посвећености да свим ученицима обезбеди сигурно и подстицајно школско окружење.

Како је истакнуто, за установе је посебно важна сарадња са породицама, јединицама локалне самоуправе, надлежним органима унутрашњих послова, центрима за социјални рад, здравственим службама, Министарством просвете, институцијама које раде на заштити права грађана/ки, и органима правосуђа.

Представљању Правилника у Медија центру присуствовале су и организације цивилног друштва.

Извор: www.mpn.gov.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]