Екуменска хуманитарна организација (ЕХО), у партнерству са организацијом “Отворете ги прозорците” из Македоније, добитник је сертификата “Innovative Practice 2016” за партнерски пројекат „Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији” који је реализован током 2014. и 2015. године.
Ово је друго светско признање за ЕХО и рад са особама са инвалидитетом.
Полазећи од уверења да сва деца треба да имају једнак приступ образовном систему у Србији, Екуменска хуманитарна организација из Новог Сада и Отворете ги прозорците из Скопља покренули су пројекат „Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији“. Циљ овог пројекта је промоција коришћења информационих и асистивних технологија као средстава за инклузију и партиципацију деце са инвалидитетом основношколског узраста у образовни систем у Србији.
Признање “Innovative Practice 2016” је уручено на 5. међународној Zero Project конференцији „Иновативне политике и иновативне праксе у инклузивном образовању”, која је одржана у згради УН у Бечу, од 10. до 12. фебруара 2016. године. ЕХО је на овој конференцији представљао извршни директор, Роберт Бу, који је током конференције презентовао награђени пројекат „Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији”. На сам конкурс било је пријављено више од 300 иновативних политика/пракси. “Zero Project Conference” је препознат као највећи догађај ове врсте, глобално. На конференцији је било присутно више од 500 учесника/ца из целог света. Више детаља о конференцији можете прочитати на следећем линку: zeroproject.org
У оквиру пројекта “Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији” настао је софтвер за читање и писање. Софтвер је изворно урађен на македонском и албанском језику, а сада је прилагођен и на српски језик. Софтвер можете видети овде.
Током реализације пројекта, Екуменска хуманитарна организација из Новог Сада и “Отворете ги прозорците” из Скопља спровели су интензивне разговоре са различитим заинтересованим странама, од представника школа, преко представника цивилног сектора до академске заједнице, и на основу њих су формулисали неколико препорука везаних за употребу асистивних технологија у инклузивном образовању и е-приступачност уџбеника. Препоруке можете преузети овде.
Извор: www.ehons.org
Оставите коментар