Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Светско признање за Екуменску хуманитарну организацију и рад са особама са инвалидитетом

Објављено 29.02.2016.

eho_zero_projectЕкуменска хуманитарна организација (ЕХО), у партнерству са организацијом “Отворете ги прозорците” из Македоније, добитник је сертификата “Innovative Practice 2016” за партнерски пројекат „Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији” који је реализован током 2014. и 2015. године.

Ово је друго светско признање за ЕХО и рад са особама са инвалидитетом.

Полазећи од уверења да сва деца треба да имају једнак приступ образовном систему у Србији, Екуменска хуманитарна организација из Новог Сада и Отворете ги прозорците из Скопља покренули су пројекат „Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији“. Циљ овог пројекта је промоција коришћења информационих и асистивних технологија као средстава за инклузију и партиципацију деце са инвалидитетом основношколског узраста у образовни систем у Србији.

Признање “Innovative Practice 2016” је уручено на 5. међународној Zero Project конференцији „Иновативне политике и иновативне праксе у инклузивном образовању”, која је  одржана у згради УН у Бечу, од  10. до 12. фебруара 2016. године. ЕХО је на овој конференцији представљао извршни директор, Роберт Бу, који је током конференције презентовао награђени пројекат „Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији”. На сам конкурс било је пријављено више од 300 иновативних политика/пракси. “Zero Project Conference” је препознат као највећи догађај ове врсте, глобално. На конференцији је било присутно више од 500 учесника/ца из целог света. Више детаља о конференцији можете прочитати на следећем линку: zeroproject.org

У оквиру пројекта “Активна инклузија: Е-приступачно образовање у Србији” настао је софтвер за читање и писање. Софтвер је изворно урађен на македонском и албанском језику, а сада је прилагођен и на српски језик. Софтвер можете видети овде.

Током реализације пројекта, Екуменска хуманитарна организација из Новог Сада и “Отворете ги прозорците” из Скопља спровели су интензивне разговоре са различитим заинтересованим странама, од представника школа, преко представника цивилног сектора до академске заједнице, и на основу њих су формулисали неколико препорука везаних за употребу асистивних технологија у инклузивном образовању и е-приступачност уџбеника. Препоруке можете преузети овде.

Извор: www.ehons.org

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]