Врло је могуће да сте већ чули за Супер Баке, тим бака које спремају аутентичне домаће колаче увек у добром расположењу. Иницијатор и оснивач startup-а и пројекта социјалног предузетништва Супер Баке је Марио Милаковић, који је у децембру 2017. успешно водио кампању за овај пројекат. Своје искуство поделиће кроз 5 савета за успешну кампању.
Припрема
Адекватна и свеобухватна припрема је кључ успеха ваше кампање! То је један крајње штреберски посао и припрема мора да буде предана, темељна и доследна. Она не треба да само задовољи неку форму или да урадите нешто што вам је неко рекао или сте чули да би требало да урадите, него заиста мора да буде озбиљно обављен посао. Добра припрема је кључ успеха! Неадекватна припрема је аутопилот у fail. Немојте да се ослањате на срећу него на добру припрему!
Тим
Добар тим је есенцијалан! Битно је да тим буде довољно велики тј. минимум 3 особе које full time могу да се посвете током припреме и трајања кампање. Значајно је да су улоге адекватно подељене, али и да такође постоји флексибилност да се, кад је то потребно, чланови тима мењају и допуњавају.
Комуникација са (потенцијалним) backer-има
Индивидуалан приступ је најбитнија ствар у комуникацији са људима за које желите да подрже вашу кампању. Никога неће претерано заинтересовати генеричка порука. Персонализујте ваше обраћање, присетите се неког заједничког искуства, немојте да будете формални ако иначе нисте са том особом… Јавите се и пре него што лансирате кампању да питате за савет и за мишљење – учините да се осећају као део пројекта, а не само неко коме се јављате када вам треба уплата. Ако иначе комуницирате са неком особом на Facebook-у или телефоном, немојте да му шаљете email него задржите досадашњи вид и манир комуникације.
Медији
Медији су ваши савезници! Они могу много да вам помогну у остварењу вашег циља и потребни су вам пре, током и након завршетка кампање. Заинтересујте их и будите јасни у дописима које им шаљете. Формулишите садржај тако да буде што конкретнији и једноставнији, не препуштајте ништа потенцијалном погрешном тумачењу. Припремите фотографије које вас представљају у оном светлу у ком желите себе да презентујете заједници.
Прославите & предахните
После (надам се успешно:) завршене кампање дајте себи довољно времена да се одморите и да заслужено прославите ваш успех! Немојте да дозволите да неко у вашем тиму прегори. Једино тако ћете одржати функционалност и мотивисаност вашег тима и ваш пројекат у животу јер је crowdfunding, за већину, само почетак једног узбудљивог путовања.
Извор: www.crowdfunding.rs
***
Београдска crowdfunding конвенција 2018 (Belgrade Crowdfunding Convention 2018) једнодневна је конференција која се одржава 25. септембра 2018. године у Београду, а организује се са идејом да на једном месту окупи crowdfunding стручњаке и ентузијасте из Европе и региона који ће поделити своје искуство и разговарати о потенцијалу групног финансирања, његовим трендовима и будућности.
Конвенција има за циљ да кроз инспиративан садржај и примере добре праксе из Србије и региона укаже на значај који групно финансирање има за развој предузетништва, малих и средњих предузећа, непрофитних организација и креативних индустрија.
Конвенцију организују Немачко-српска иницијатива за одржив раст и запошљавање, Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије (SIPRU), Фондација Heinrich Böll и агенција Бродото.
Више о Конвенцији сазнајте овде.
Оставите коментар