Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

У Чајетини одржан округли сто на тему инклузивног образовања

Објављено 25.04.2017.

Okrugli sto o inkluzivnom obrazovanjuУ градској библиотеци у Чајетини, 20. априла је одржан округли сто на тему инклузивног образовања, као део пројекта Подршка инклузивном образовању и обуци за свакодневни живот деце и младих са сметњама у развоју у Србији и Црној Гори.

Пројекат је део програма прекограничне сарадње Србије и Црне Горе, а спроводи се уз подршку Европске уније. У Србији, носилац пројекта је основна школа „Димитрије Туцовић“ из Чајетине, у сарадњи са Удружењем грађана Златиборски круг и Специјалном школом „Миодраг В. Матић“ из Ужица.  У Црној Гори, носилац пројекта је „Дневни центар за децу и омладину са сметњама и тешкоћама у развоју Пљевља“, у сарадњи са Центром за децу и младе са сметњама из Берана, средњом школом „Танасије Пејатовић“ из Пљеваља и Удружењем родитеља деце са сметњама „Зрак наде“.

Округли сто у Чајетини је једна од планираних пројектних активности којима је циљ упознавање јавности са правима деце са сметњама у развоју у области образовања, са инклузивном образовном праксом и значајем увеђења асистивне технологије у образовне процесе.

Главни говорник је била Јелена Жунић Цицварић, координатор програма у Ужичком Центру за права детета и једна од аутора публикације о резултатима истраживања о инклузији у образовним установама у Србији. Упознала је присутне са ситуацијом у школама у Србији и са прописима у области образовања који се тичу подршке деци са сметњама у развоју и са инвалидитетом како би остварила своје право на образовање.

Зорица Милосављевић, председница организације Златиборски круг и асистент на пројекту, представила је резултате пројекта и реализоване активности у Чајетини. Она је најавила покретање и опремање асиситвних центара у Чајетини и Ужицу у којима ће се реализовати обука за родитеље деце са сметњама у развоју, наставнике, стручне раднике и волонтере, о употреби средстава асистивне технологије.

Зорица Весовић, директорка специјалне школе „Миодраг В. Матић“, говорила је о раду школе.

Округлом столу су присуствовале представнице организација које реализују пројекат у Црној Гори, представници Министартва просвете Србије, општине Чајетина, образовних институција, представници Интерресорне комисије, Центра за социјални рад у Чајетини и представници медија.

Извор: www.obrazovanjebezgranica.org.rs

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]