Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Циљеви одрживог развоја – историјски развојна шанса Србије

Објављено 04.08.2017.

Slavica Đukić DejanovićПише: Проф. др Славица Ђукић Дејановић, министарка без портфеља задужена за демографију и популациону политику и председница Међуресорне радне групе за спровођење Агенде УН о одрживом развоју до 2030. године

Половином прошлог месеца боравила сам у Њујорку где сам представљала Владу Републике Србије на петом Високом политичком форуму о одрживом развоју, одржаном под покровитељством Економског и социјалног савета Уједињених нација. Била је част у Уједињеним нацијама говорити у име наше земље, која је имала активну улогу у формулисању циљева одрживог развоја и која је, једина у региону југоисточне Европе, учествовала у процесу утврђивања модела њиховог финансирања.

Тема овогодишњег форума „Искорењивање сиромаштва и промовисање просперитета у свету који се мења“ је, нажалост, и даље врло актуелна и у нашој земљи. Србија је, од 188 земаља и територија, рангирана као 66. земља на свету према Индексу хуманог развоја. Истовремено, и даље бележимо велики број лица у апсолутном сиромаштву и највишу стопу релативног сиромаштва у Европи.

Влада Републике Србије посматра решавање изазова борбе против сиромаштва у оквиру ширег циља унапређења друштвеног развоја и социјалне укључености, а посебну пажњу усмерава на смањење сиромаштва код деце.

Као министар чије је задужење демографија и популациона политика, морам да кажем да један од приоритета ове Владе јесте и превенција негативних демографских трендова. Истовремено, препознали смо да су мере популационе политике које треба да доведу до постављеног циља у корелацији са имплементацијом циљева одрживог развоја. Наиме, велики број од 169 индикатора за 17 циљева одрживог развоја значајно се подудара са циљевима и мерама предвиђеним постојећом Стратегијом за подстицање рађања.

Пред нама је свакако и ревизија овог, и даље веома доброг документа, који треба да обезбеди стратешки оквир неопходан за постизање успеха у овој области.

Ревидирана Стратегија задржаће најбоље од постојећих, али ће бити и обогаћена савременим решењима, која су у складу са изазовима које носи друштво у развоју.

У току је и пројекат тестирања мера популационе политике у 15 општина у Србији који је Влада подржала са 130 милиона динара бесповратних средстава. Истраживањем о усклађивању рада и родитељства на репрезентативном узорку који је обухватио 126.000 запослених и 330 послодаваца, добили смо ставове који су нам смерница за унапређење стања на овом пољу.

Планирамо да током наредне године кроз праксу и друга истраживања утврдимо која законска решења треба мењати како би у нормативни оквир уврстили најбоље мере које у будућности треба да дају резултате.

Верујем да је успех могуће постићи, преданим радом на примени мера популационе политике, али и кроз имплементацију циљева из Агенде 2030. Напомињем да је важно да се у ове процесе укључе сви – државне институције, експерти, цивилни сектор, Српска академија наука и уметности, медији и локалне самоуправе.

Имплементацију циљева одрживог развоја и примену мера популационе политике видим као два повезана процеса. Зато ћемо паралелно радити на ревизији Стратегије за подстицање рађања, али и на приоритизацији постављених циљева и изради националног програма за спровођење Агенде 2030.

Агенду УН 2030 видим као историјску развојну шансу да искоренимо екстремно сиромаштво, дамо пресудан допринос за друштвени развој наше земље и остваримо вишегенерацијски сан о преласку Србије у ранг развијених земаља света.

(Текст је изворно објављен као Уводник 46. Билтена о социјалном укључивању и смањењу сиромаштва.)

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Билтен о социјалном укључивању

Архив билтена о социјалном укључивању

Актуелности > <

Калкулатор социјалних давања

Блог > <

Актуелни документи > <

Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији
децембар, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC у Републици Србији: Методолошки оквир и анализа изабраних показатеља сиромаштва и неједнакости
децембар, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај особа које живе са HIV
децембар, 2021 arrow right pdf [305 KB]
Е2Е: Утврђивање институционалног оквира за успостављање Националне стандардне класификације занимања у Србији
децембар, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај националних мањина
децембар, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај миграната и тражилаца азила
децембар, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај деце
децембар, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај младих
децембар, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај старије популације
децембар, 2021 arrow right pdf [307 KB]
Положај осетљивих група у процесу приступања Републике Србије Европској унији – положај ЛГБТИ особа
новембар, 2021 arrow right pdf [164 KB]