Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Ciljevi održivog razvoja – istorijski razvojna šansa Srbije

Objavljeno 04.08.2017.

Slavica Đukić DejanovićPiše: Prof. dr Slavica Đukić Dejanović, ministarka bez portfelja zadužena za demografiju i populacionu politiku i predsednica Međuresorne radne grupe za sprovođenje Agende UN o održivom razvoju do 2030. godine

Polovinom prošlog meseca boravila sam u Njujorku gde sam predstavljala Vladu Republike Srbije na petom Visokom političkom forumu o održivom razvoju, održanom pod pokroviteljstvom Ekonomskog i socijalnog saveta Ujedinjenih nacija. Bila je čast u Ujedinjenim nacijama govoriti u ime naše zemlje, koja je imala aktivnu ulogu u formulisanju ciljeva održivog razvoja i koja je, jedina u regionu jugoistočne Evrope, učestvovala u procesu utvrđivanja modela njihovog finansiranja.

Tema ovogodišnjeg foruma „Iskorenjivanje siromaštva i promovisanje prosperiteta u svetu koji se menja“ je, nažalost, i dalje vrlo aktuelna i u našoj zemlji. Srbija je, od 188 zemalja i teritorija, rangirana kao 66. zemlja na svetu prema Indeksu humanog razvoja. Istovremeno, i dalje beležimo veliki broj lica u apsolutnom siromaštvu i najvišu stopu relativnog siromaštva u Evropi.

Vlada Republike Srbije posmatra rešavanje izazova borbe protiv siromaštva u okviru šireg cilja unapređenja društvenog razvoja i socijalne uključenosti, a posebnu pažnju usmerava na smanjenje siromaštva kod dece.

Kao ministar čije je zaduženje demografija i populaciona politika, moram da kažem da jedan od prioriteta ove Vlade jeste i prevencija negativnih demografskih trendova. Istovremeno, prepoznali smo da su mere populacione politike koje treba da dovedu do postavljenog cilja u korelaciji sa implementacijom ciljeva održivog razvoja. Naime, veliki broj od 169 indikatora za 17 ciljeva održivog razvoja značajno se podudara sa ciljevima i merama predviđenim postojećom Strategijom za podsticanje rađanja.

Pred nama je svakako i revizija ovog, i dalje veoma dobrog dokumenta, koji treba da obezbedi strateški okvir neophodan za postizanje uspeha u ovoj oblasti.

Revidirana Strategija zadržaće najbolje od postojećih, ali će biti i obogaćena savremenim rešenjima, koja su u skladu sa izazovima koje nosi društvo u razvoju.

U toku je i projekat testiranja mera populacione politike u 15 opština u Srbiji koji je Vlada podržala sa 130 miliona dinara bespovratnih sredstava. Istraživanjem o usklađivanju rada i roditeljstva na reprezentativnom uzorku koji je obuhvatio 126.000 zaposlenih i 330 poslodavaca, dobili smo stavove koji su nam smernica za unapređenje stanja na ovom polju.

Planiramo da tokom naredne godine kroz praksu i druga istraživanja utvrdimo koja zakonska rešenja treba menjati kako bi u normativni okvir uvrstili najbolje mere koje u budućnosti treba da daju rezultate.

Verujem da je uspeh moguće postići, predanim radom na primeni mera populacione politike, ali i kroz implementaciju ciljeva iz Agende 2030. Napominjem da je važno da se u ove procese uključe svi – državne institucije, eksperti, civilni sektor, Srpska akademija nauka i umetnosti, mediji i lokalne samouprave.

Implementaciju ciljeva održivog razvoja i primenu mera populacione politike vidim kao dva povezana procesa. Zato ćemo paralelno raditi na reviziji Strategije za podsticanje rađanja, ali i na prioritizaciji postavljenih ciljeva i izradi nacionalnog programa za sprovođenje Agende 2030.

Agendu UN 2030 vidim kao istorijsku razvojnu šansu da iskorenimo ekstremno siromaštvo, damo presudan doprinos za društveni razvoj naše zemlje i ostvarimo višegeneracijski san o prelasku Srbije u rang razvijenih zemalja sveta.

(Tekst je izvorno objavljen kao Uvodnik 46. Biltena o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva.)

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]