Vlada republike SrbijeВлада Републике Србије

Jezici

Округли сто „Интеркултурално образовање и развијање школског етоса који подржава уважавање различитости”

Објављено 14.06.2019.

На 67. Конгресу психолога Србије, одржаном од 22. до 25. маја 2019. године, организован је Округли сто „Интеркултурално образовање и развијање школског етоса који подржава уважавање различитости” који је окупио еминентне стручњаке/иње из области интеркултуралног образовања.

Циљ овог округлог стола био је да кроз дискусију са психолозима и психолошкињама практичарима/кама размотри допринос интеркултуралног образовања стварању школског амбијента који подржава учење, укљученост и потпуни развој ученика и ученица из различитих културних и етничких група, с посебним освртом на ученике/це мигранте/киње.

Интеркултурално образовање је образовање које уважава и подржава различитост у свим областима људског живота. Путем интеркултуралног образовања подстиче се развој интеркултуралне осетљивости и стицање компетенција неопходних за успешну интеркултуралну комуникацију и дијалог.

Поред настојања да децу и младе оспособи за продуктиван живот у савременом мултикултуралном друштву, интеркултурално образовање настоји и да обезбеди једнаке образовне шансе и подржи школска постигнућа свих ученика и ученица. Тиме овај вид образовања води образовној и друштвеној инклузији уместо искључености и сегрегацији, и доприноси квалитетном образовању за све ученике/це. Другим речима, значајна одлика интеркултуралног образовања је да се оно залаже за људска права, равноправност, једнаке могућности, друштвену правду и инклузију, а супротставља се неправди, нетолеранцији, говору мржње, предрасудама и дискриминацији.

Путем интеркултуралног образовања подстиче се и развија заједништво, уважавање, толеранција и солидарност између ученика/ца, припадника/ца већинске и мањинске заједнице. Кроз учење о другима и другачијим јачају се позитивни односи и превладавају препреке у интеракцији, а остварује се и право сваког ученика/це на различитост и недискриминацију. И у школама које се обично сматрају културно „хомогеним“ је важно да деца и млади уче како да смање простор за нетрпељивост, формирање стереотипа и предрасуда, како да стварају климу узајамног поверења и како да кроз дијалог разрешавају неспоразуме и сукобе. Уколико се кроз интеркултурално образовање код деце и младих не подстиче стицање интеркултуралне осетљивости она су под ризиком да у свом развоју остану на неком од етноцетричких стадијума, које одликује избегавање културних разлика, или одбрамбени став према њима, стереотипно и омаловажавајуће виђење припадника/ца других култура, а у неким случајевима насилничко понашање и дискриминација припадника/ца других културних група.

Уважавање различитости је од посебног значаја у школи и разреду јер деца и млади неће бити у стању да се ангажују у процесу сазнавања и учења уколико њихове базичне социјалне потребе, као што су потреба за сигурношћу, уважавањем и припадањем, претходно нису задовољене.

На округлом столу су говорили: Драгана Ђурић (Национална асоцијација родитеља и наставника Србије), Јован Комленац (Гимназија „Сава Шумановић”, Шид), Мирјана Беара (Студијски програм за психологију Департмана за филозофске науке Државног универзитета у Новом Пазару), Славица Кијевчанин (Песталоци дечија фондација), Тијана Јокић (Центар за образовне политике, Београд), Јелена Врањешевић (Филозофски факултет, Београд).

Извор: www.obrazovanje.org

Коментари

 
0

 Подели

Оставите коментар

Унесите коментар


Име


e-mail


website


Повезане вести

Актуелности

Блог

Earlier
Društvene inovacije
Obavezno osnovno obrazovanje danas je uobičajeno širom sveta. Slično je i sa obdaništima, univerzalnom zdravstvenom zaštitom, penzijskim fondovima. Iako su [...]
Пет, јан 17, 2020
Source: Inkluzija blog
Milutin Savić
LICEULICE prodavce ste i prošle godine sretali na ulicama, na kojima se svakoga dana trude da zarade za dostojanstven život, [...]
Уто, јан 14, 2020
Source: Inkluzija blog
Milkica Dimitrijević i Milica Šimonović - 42. Beogradski Ignite "Uključi se br. 7"
Transkript govora Milice Šimonović i Milkice Dimitrijević na 42. Beogradskom Ignite-u „Uključi se br. 7” (11. decembar 2019. godine, Impact [...]
Уто, дец 24, 2019
Source: Inkluzija blog
Foto: Sara Ristić
Foto: Sara Ristić Zovem se Vladimir Janković. Imam trideset osam godina. Od prošlog leta, posle duže pauze zbog psihološke krize, prodajem [...]
Уто, дец 24, 2019
Source: Inkluzija blog
Braća Mohamadi, Maks i Alen (desno), ispred svoje kancelarije u Sodermalmu ©Chris Welsch
Braća Mohamadi, Maks i Alen (desno), ispred svoje kancelarije u Sodermalmu ©Chris Welsch Kada su braća Mohamadi izgubila voljenu osobu zbog [...]
Пет, нов 01, 2019
Source: Inkluzija blog

Актуелна документа

Дизајн за све на туристичким дестинацијама
јануар, 2020 arrow right pdf [32 MB]
Национални акциони план запошљавања за 2020. годину
јануар, 2020 arrow right pdf [619 KB]
60. Билтен о социјалном укључивању и смањењу сиромаштва
децембар, 2019 arrow right link arrow right pdf [1 MB]
Брошура о првих десет година рада Тима за социјално укључивање и смањење сиромаштва Владе Републике Србије – SIPRU
децембар, 2019 arrow right pdf [1 MB]
E2E: Друштвене иновације – људи у центру јавних политика
новембар, 2019 arrow right pdf [2 MB]
59. Билтен о социјалном укључивању и смањењу сиромаштва
новембар, 2019 arrow right link arrow right pdf [251 KB]
Приручник за увођење родне перспективе у наставу српског језика за први циклус образовања
септембар, 2019 arrow right pdf [1 MB]
58. Билтен о социјалном укључивању и смањењу сиромаштва
септембар, 2019 arrow right link arrow right pdf [320 KB]
Извештај о дигиталној укључености у Републици Србији за период од 2014. до 2018. године
јул, 2019 arrow right pdf [619 KB]
57. Билтен о социјалном укључивању и смањењу сиромаштва
јун, 2019 arrow right link arrow right pdf [296 KB]
Децилна анализа потрошње и прихода у Републици Србији за период 2006-2017. године
јун, 2019 arrow right pdf [2 MB] arrow right docx [4 MB] arrow right xlsx [83 KB]